ایستگاه گوربند میناب با 72میلی‌متر رکورددار بیشترین بارش و بندر...

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: طی بارندگی روزهای 12الی 16 دیماه ایستگاه گوربند میناب با72میلی‌متر بیشترین و بندرلنگه با 0.5میلی‌متر کمترین بارش را داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان محمدرضا ایدون مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: بارش باران در چند روز اخیر نشان می دهد که شرق و شمال استان بیشتر از سایر نقاط استان تحت تاثیراین سامانه بوده اند  .

ایدون  تصریح کرد: بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاههای گوربند ، سر نی و هماگ به ترتیب 72 ، 52، 50 میلی متر می اشد که گوربند 46.8 سرنی 26.7 وهماگ 15 درصد کل بارندگی دراز مدت سالانه ایستگاه های فوق است .

وی بیان داشت :  متوسط بارندگی استان تا این تاریخ در سال جاری 150.5 ، سال گذشته 38.1 و در دراز مدت 47 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 294.7 درصد افزایش و نسبت به دراز مدت 220.4 درصد افزایش را نشان می دهد .

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه سامانه جدیدی از روز پنجشنبه در جنوب وجنوب شرق کشور را در بر می گیرد اظهار داشت : آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از اثرات مخاطره این سامانه است .

وی از کشاورزان خواست تا تدابیر لازم را اتخاذ و از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات