کشاورزان خود حافظ آب و خاک باشند

مدیر امور آب شهرستان پارسیان گفت : کشاورزان باید نگهبانان آب و خاک باشند و از آن محافظت کنند تا بتوانند آن را برای نسل های آینده حفظ کنند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، محمد عابدی در نشست مشترکی که با بهره برداران منطقه گوده احشام پارسیان  در مسجد جامع این منطقه برگزار شد به تشریح وضعیت بحرانی منابع آبی و ضرورت حفاظت کمی و کیفی از آن در شهرستان پارسیان پرداخت و خواستار توجه و اهتمام بهره برداران در زمینه مصرف بهینه منابع آبی موجود در این منطقه شد.

عابدی  تصریح کرد : استفاده بی رویه و غیر اصولی از منابع آب و خشکسالی در چند سال اخیر ، شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان را برآن داشته است که جهت حفظ منابع آبی، محدودیت هایی برای جلوگیری از اضافه برداشت آب چاه ها اعمال نماید که می توان به جلوگیری از برداشت های غیر مجاز ، انسداد چاه های غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها اشاره کرد .

وی اضافه کرد: برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان نیازمند عزم عمومی و همه جانبه هستیم و همکاری بین کشاورزان و شرکت آب منطقه ای در این خصوص بسیار کار ساز و موثر است.

مدیر امور آب شهرستان پارسیان اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی بویژه در شرایط کنونی که استان با چالش آب مواجه است را ضروری دانست و عنوان کرد : کاهش محصولات آب بر، تغییر سبک آبیاری زراعی و بسیاری از موارد دیگر از جمله راه حل‌های موجود است.

عابدی تغییر الگوی کشت را از جمله راهکارهای مقابله با شرایط کم آبی ذکر کرد و افزود: کاهش مصرف آب و سطح زیر کشت، موجب افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می شود که تحقق آن نیازمند آموزش صحیح به کشاورزان است.

وی تصریح کرد :  : همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها مربوطه باید برای کاهش مصرف آب در این بخش بکوشند تا نسل های آینده نیز از موهبت الهی برخوردار باشند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات