برگزاری کارگاه آموزشی کتاب انسان و محیط زیست در شرکت آب منطقه ای...

کارگاه آموزشی کتاب انسان و محیط زیست با حضور معاون متوسطه آموزش و پروش استان قزوین، مدیران امورات تابعه و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از معلمین آموزش و پرورش استان و کارشناسان شرکت آب منطقه ای قزوین در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، در این جلسه مهندس حمداله زاده معاون مقطع متوسطه آموزش و پروش استان قزوین بیان داشت: عمده بحث در خصوص کتاب انسان و محیط زیست و گسترش سواد آبی است و ما باید از تمامی فرصت ها استفاده کنیم که بتوانیم تولید محتوا نماییم و با تکنیک های مختلف و جدید سواد آبی را در کشور افزایش و منشر نماییم.

مهندس حمد اله زاده افزود: کتاب انسان و محیط زیست در خصوص توسعه گفتمان در بحث آب است و آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در پیشبرد و آموزش این کتاب به دانش آموزان به کار خواهد برد. وی افزود: با توجه به اینکه بحران آب یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های پیش روی کشور در حال حاضر و در سال های آتی خواهد بود و باید بصورت جدی مورد توجه و ملاحظه قرار گیرد تا بتوانیم فرهنگ صحیح مصرف و صرفه جویی در منابع آبی را در جامعه نهادینه نماییم.

مهندس خواجوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اجرای 6 ساله طرح داناب در استان قزوین عنوان داشت: این شرکت از امسال در کنار طرح دانش آموزی نجات آب پیشبرد کتاب انسان و محیط زیست در دوره دوم متوسطه را نیز در دستور کار دارد که فصل اول آن به بحث آب و مسائل مرتبط با این منبع حیاتی اختصاص یافته است.

مهندس خواجوی در خصوص گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست اظهار داشت: در زمینه سواد آبی در سطح پایه در دنیا جزء کشورهای پیشرو می باشیم و کیفیت آموزش باید به حدی بالا برده شود که بازخورد آن در زندگی خانواده های دانش آموزان نیز شکل گرفته و نمایان گردد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به این موضوع که جامعه هدف در کتاب انسان و محیط زیست مقطع یازدهم تحصیلی می باشد اظهار داشت: در کنار دانش آموزان، کشاورزان و بهره برداران منابع آب، نخبگان استانی، رسانه های استانی و محلی، روحانیون، مقامات قضایی و نیروی انتظامی و زنان روستایی نیز جزء جوامع هدف در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه آب می باشند و رسالت شرکت نیز توسعه صحیح مصرف آب در میان اقشار جامعه می باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای همزمان مانور سیلاب در مدارس کشور کمک می نماید تا موجی مناسب برای جلب توجه و هم افزایی در برابر سیل در استان و کشور ایجاد گردد بیان داشت: عدم آگاهی مناسب و آشنایی با اقدامات فردی و جمعی، تغییر کاربری بستر و حریم منابع آبی، تغییر ریخت شناسی و شرایط پوشش گیاهی، انجام ندادن عملیات آبخیزداری در حوضه های بالا دست و توجه نکردن کافی به موضوعاتی از قبیل تغذیه مصنوعی و ... از مهم ترین عوامل تشدید کننده آسیب های ناشی از سیلاب می باشند.

در ادامه مشاور ملی طرح با اشاره به مباحث کتاب انسان و محیط زیست هدف از تألیف این کتاب را ارتقاء سطح آگاهی مهارت دانش آموزان برشمرد و در خصوص گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست در سال تحصیلی جاری و همچنین اقدامات لازم جهت برگزاری با کیفیت مانور سراسری سیلاب در 5 اسفند ماه سالجاری نکاتی را ارائه نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای قزوین

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای قزوین

    شركت آب منطقه‌ای قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات