بیشترین خودروی تک سرنشین در کشور مربوط به مشهد است


به گزارش خبرنگار مهر، تورج همتی  در نشست خبری «طرح کاهش آلودگی هوا LEZ» که در معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۳۰ روز هوای پاک و ۲۲۱ روز هوای سالم داشته‌ایم که می‌توان گفت وضعیت آلودگی هوا نسبت به سال گذشته در مجموع ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین درصد آلودگی سهم خودروهاست، افزود: سهم خودروها در آلودگی هوا معادل ۶۵ درصد و مابقی مربوط به صنایع است.

وی با بیان اینکه در مباحث آلودگی بعضاً برخی دستگاه‌ها کم کاری کرده‌اند، گفت: یک سوم خودروهای مشهد فاقد معاینه فنی هستند و این در حالی است که حدود ۸۰۰ هزار خودروی سواری داریم.

همتی با تاکید بر اینکه تنها کلان شهری هستیم که بیشترین خودروی تک سرنشین را داریم، عنوان کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد خودروهای ما تک سرنشین هستند.

مهدی حسینی، دبیر شورای عالی ترافیک خراسان رضوی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه نقش بسیاری در آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: با همکاری شهرداری و پلیس راهور توانستیم دوربین‌هایی در سطح شهر نصب کنیم که قابلیت ثبت پلاک و تشخیص معاینه فنی را دارد.

دبیر شورای عالی ترافیک خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد اولین کلان شهر در کشور است که این طرح در آن اجرایی شده است، افزود: طرح کاهش آلودگی هوا از ۲۹ دی ماه، در مشهد اجرا می‌شود، از این تاریخ رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.

در ادامه همچنین مهدی عطارزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد نیز با تاکید بر اینکه طرح کاهش انتشار آلاینده‌های هوا از ۲۹ دی ماه در مشهد اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این طرح دوربین‌های پلیس راهور این قابلیت را دارند که خودروهایی که معاینه فنی ندارند را شناسایی کرده و با ارسال پیامک آنان را از جریمه خودروی خود آگاه کند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری با بیان اینکه این جریمه به ازای هر روز ۵۰ هزار تومان است، افزود: ۳۳ مرکز معاینه فنی در مشهد و شهرهای مجاور آماده هستند تا تمامی خودروهای مراجعه کننده را چک کنند و در صورت امکان نسبت به صدور برگه معاینه فنی اقدام کنند.

عطارزاده با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در مورد اجرا شدن این طرح انجام شده است، ابراز کرد: اجرایی شدن این طرح باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات