نیروی اجرایی محیط زیست با ماموریت‌های محوله محیط بانان تناسب ندارد

نیروی اجرایی محیط زیست با ماموریت‌های محوله محیط بانان تناسب نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به منظور آشنایی و ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با مقوله حفاظت محیط زیست، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک بازدید کردند.

رضا میرزائی در این بازدید با اشاره به شرایط سخت کاری محیط بانان گفت: تناسب نداشتن نیروی اجرایی با ماموریت‌های محوله محیط زیست در برخورد با نحوه مانع مهمی در اجرای وظایف قانونی محیط بانان به شمار می‌رود.

میرزایی افزود: با توجه به حوزه و ماموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای قانون در حوزه محیط زیست، تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه قضا بیش از پیش لازم و ضروری است و این اداره کل به عنوان ضابط دستگاه قضا خود را مکلف به هم افزایی با قوه قضائیه می‌داند.

او با قدردانی از حسن توجه مسئولین قضایی استان مرکزینسبت به موضوع حفاظت از محیط زیست با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان، اضافه کرد:: برخورد‌های جدی و قاطعانه مراجع قضایی با جرایم محیط زیستی در بازدارندگی و پیشگیری از تخلفات نقش اساسی دارد.

عباس صالحی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک هم با قدردانی و پاسداشت خدمات دلسوزانه و تلاش‌های خستگی ناپذیرمحیط بانان و پرسنل حفاظت محیط زیست، گفت: اصل پنجاهم قانون اساسی بر همگانی بودن وظیفه حفظ و حراست از محیط زیست تاکید می‌کند و آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه مسئولند.

صالحی تنوع زیستی و میراث طبیعی را سرمایه‌های بزرگ کشور دانسته و افزود: دستگاه قضایی استان در چارچوب قوانین در جهت حمایت از حافظان طبیعت و حل مشکلات زیست محیطی استان تلاش خواهد نمود.

در ادامه معاون دادستان از شرکت‌های آند سازی آلومینیوم و دو شرکت الکل سازی و ریخته گری و آبکاری در شهرک صنعتی ایبک آباد هم بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات