انتشار سیاهه آلودگی هوای مشهد تا اواسط بهمن ماه سال جاری / فراهم شدن  ...

انتشار سیاهه آلودگی هوای مشهد تا اواسط بهمن ماه سال جاری / فراهم شدن ...

انتشار سیاهه آلودگی هوای مشهد تا اواسط بهمن ماه سال جاری / فراهم شدن امکان پیش بینی کیفیت هوای شهر تا ۴۸ ساعت در سال ۹۹

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از تهیه و انتشار لیست سیاهه آلودگی هوای مشهد تا اواسط بهمن ماه سال جاری، برای اولین بار در این شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در حاشیه پاسخگویی مستقیم به تماس های شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، اظهار داشت: در مهرماه سال ۹۷ طی عقد قراردادی با دانشگاه شریف، مقرر شد برای اولین بار در مشهد، لیست سیاهه آلودگی هوا تهیه شود که ۹۰ درصد پیشرفت داشته و تا اواسط بهمن ماه به پایان می رسد.
وی افزود: هدف از تهیه این سیاهه این است که بدانیم هر کدام از منابع مانند خودروهای شخصی، خودروهای حمل و نقل عمومی، پایانه ها، نیروگاه ها، فرودگاه، واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی، صنایع و .. چه سهمی در آلودگی هوای شهر دارند تا بتوانیم بر اساس سهم هر کدام، برنامه اجرایی و سناریوی لازم برای کاهش آلودگی هوای شهر تدوین شود.
پذیرا ضمن اشاره به اینکه مشهد دومین شهر در کشور بعد از تهران است که نسبت به تهیه سیاهه آلودگی هوا اقدام کرده است، خاطرنشان ساخت: در گام دیگر، برای پیش بینی کیفیت هوا و اینکه بتوانیم کیفیت هوای شهر برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده را پیش بینی کنیم، مطالعاتی را برای سال آینده برنامه ریزی کرده ایم که تکمیل کننده سیاهه آلودگی بوده و با کمک مدل هواشناسی که مطالعه آن قبلا انجام شده است، به این مهم دست خواهیم یافت.
رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به تماس های شهروندان در حوزه مبارزه با جوندگان نیز گفت: با استفاده از شرکت های دانش بنیان، طعمه های جدیدی برای مبارزه با موش ها انتخاب شده است که با محیط زیست سازگار بوده و در یک برنامه دو ساله توانسته ایم کانون های تجمع موش ها را از بیش از ۶۰ کانون به ۱۶ کانون کاهش دهیم، البته در این حوزه نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.

احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات