تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری ایران، یک چهارم ترکیه است

تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری ایران، یک چهارم ترکیه است

www.BanaNews.irرییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با مقایسه‌ تعداد ایستگاه‌های باند پهن کشورهای مختلف با ایران ابراز امیدواری کرد با توسعه شبکه باند پهن کشور بتوانیم از فناوری‌های پیشرفته در زمینه لرزه‌نگاری استفاده کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر عباسعلی تسنیمی که در مراسم افتتاح سایت جدید و توسعه یافته شبکه ملی لرزه‌نگاری باند پهن ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ‌نوع و نسبت داده‌ها نشان می‌دهد که لازم است وضعیت ایستگاه‌ها هم از نظر ساختاری و هم از نظر تجهیزاتی به روز شود که در بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم حداقل مطلوب ایستگاه‌های لرزه‌نگاری باند پهن ۶۷ ایستگاه است که تاکنون ۲۴ ایستگاه آن راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ۱۰۰ ایستگاه باند پهن در هندوستان، ۱۲۵ ایستگاه در ترکیه و ۳۰ ایستگاه در پاکستان، ۲۷ ایستگاه در عربستان و ۲۴ ایستگاه در ایران راه‌اندازی شده و این در حالی است که کشور ترکیه از نظر وسعت تنها اندکی بزرگتر از ایران است.

تسنیمی با اشاره به راه‌اندازی سایت جدید و توسعه یافته شبکه ملی لرزه‌نگاری و باند پهن ایران خاطرنشان کرد: آنچه که امروز افتتاح شده، کافی نیست و باید پیش از این توسعه پیدا کند که امیدواریم با توسعه شبکه ملی باند پهن کشور بتوانیم از سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته در زمینه لرزه‌نگاری استفاده کنیم.

 

 

    نظرات