خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی نیازمند به روز رسانی و بازسازی هستند

خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی کرمان، نیازمند به‌روز رسانی و بازسازی هستند

برای مجهزشدن به وسایل و امکانات ایمنی، هر آتش‌نشان نیازمند 30 میلیون تومان اعتبار است

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: خودروها و تجهزات این سازمان نیاز به بازسازی و به روز رسانی دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رضا میرزایی با اشاره به افزایش تعداد حریق‌ها و حوادث و متنوع شدن آنها با توجه به ساختار شهر و خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی گفت: حدود 25 سال از عمر اکثر خوردوهای این سازمان می گذرد و نیاز است بعضی از آنها به تجهیزات روز مجهز و تعدادی نیز بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 10 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کرمان فعال است، گفت: برای تجهیز این ایستگاه‌ها و پوشش‌دهی شهر کرمان، نیازمند دو دستگاه خودروی فوماتیک حاوی آب و کف، یک دستگاه خودروی حمل پودر، 3 دستگاه خودرو سبک اطفای حریق، 2 دستگاه خودرو نجات سنگین،7 دستگاه کاپرا ،2 دستگاه نیسان پیکاپ و مزدا و 10 دستگاه موتورسیکلت اطفای حریق چهار چرخ و دو چرخ  هستیم.

وی با بیان اینکه خودروی اطفای حریق حامل پودر برای آتش‌سوزی‌های مواد نفتی به خصوص پالایشگاه‌ها و مخازن نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: شهر کرمان نیازمند خودرو اختصاصی امداد و نجات کوه و کوهستان و غواصی است.

میرزایی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به افزایش ساختمان های چندین طبقه در شهر کرمان، گفت: سازمان آتش نشانی نیازمند نردبان با 54 متر ارتفاع و بالابر 32 تا 40 متری است که برای خرید این دو وسیله 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه آتش نشانان برای انجام عملیات های مختلف به خصوص اطفای حریق نیاز به  تجهیزات کامل ایمنی از جمله دستگاه تنفسی، لباس، چکمه، کلاه، دستکش و چراغ قوه دارند تا بتوانند علاوه بر حفظ جان خود، عملیات را در کمترین زمان ممکن به اتمام برسانند، تصریح کرد: متاسفانه استنشاق گازهایی خطرناک در پی سوختن موادهای مختلف نفتی، پلاستیک، پارچه و ... برای آتش نشانان مشکلات جدی به همراه داشته است و باید به ایمنی آنها توجه ویژه شود.

وی گفت: هم اکنون 31 دستگاه تنفسی در آتش‌نشانی موجود است اما این مجموعه نیازمند 200 دستگاه تنفسی جدید است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: برای تجهیز هر آتش‌نشان به امکانات فردی یاد شده، حدود 30 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه برای خریداری امکانات یاد شده باید اعتبارات دولتی به این امر اختصاص یابد، گفت: در صورت تامین اعتبار، آتش نشانان و ایستگاه‌های آتش نشانی به امکانات لازم تجهیز می‌شوند.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات