معلمان با تربیت نسل آینده مسئله آب را به مسئله هر خراسانی...

معلمان با تربیت نسل آینده مسئله آب را به مسئله هر خراسانی...

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه بحران آب بدترین دشمن ما است و ما باور داریم می توانیم این بحران را مدیریت کنیم، گفت: در این راستا طرح سازگاری با کم آبی ابلاغ شده و طبق این سند تا سال 1405 نباید بحران آب داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت‌ آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی در کارگاه آموزشی طرح گسترش سواد آبی با محوریت داناب و کتاب انسان و محیط زیست که در سالن همایش های این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: حوزه آموزش به اندازه ای حائز اهمیت است که خداوند در اولین سوره ای که به پیامبر(ص) نازل می کند بعد از صفت خلقت به  صفت آموزش اشاره می کند.

وی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: حاج قاسم سلیمانی پیش از اینکه رزمنده باشد عارف بود و به دور از هرگونه جناح سیاسی در حفظ امنیت خاورمیانه نقش پررنگی داشت و شهادت این سردار همه امت اسلامی را داغدار کرد و توسعه ملی انتقام خون این شهید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: معلمان نقش پررنگی در تربیت نسل جوان مؤمن و انقلابی دارند و می توانند افراد بسیاری مانند حاج قاسم سلیمانی به جامعه تحویل دهند.

علایی با اشاره به اینکه در زمان گذشته احترام به معلم جزء آموزش های اولیه هر خانواده بود، افزود: در هر دوره ای از زمان باید به شان و جایگاه معلم احترام بگذاریم که آموختن را به ما آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه آب نگاه مدیریتی را قبول نداریم، ادامه داد: متاسفانه اغلب مدیران در هر حوزه ای فقط به بیان مشکل می پردازند و توانایی حل مشکلات را ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهارکرد: اولین دشت ممنوعه مشهد مربوط به سال 1345بوده است و امروز از 37 دشت موجود، 34 دشت ممنوع است و در وضعیت بحرانی قرار دارد.

علایی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 87 درصد به آب زیرزمینی متصل هستیم و این آمار خطرناکی است، ادامه داد: باید میزان آب دریافتی و برداشتی متعادل باشد و در صورت عدم تعادل با ادامه بحران آب و کاهش سطح آب زیرزمینی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بیشتر از حد متعادل آب برداشت می شود، گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند سطح زمین نشست می کند و زمین شکاف می خورد؛ در دشت نیشابور یک شکاف به طول 40 کیلومتر و به عرض هشت متر وجود دارد و این شکاف ها سبب از بین بردن اراضی کشاورزی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: این زمین های کشاورزی تبدیل به محدوده های مستعد برای کانون های تولید گرد و غبار و ریزگرد می شود و خطوط انتقال انرژی و تاسیسات را از بین می روند.

علایی با اشاره به اینکه برای حل بحران آب باید مسئله آب را به مسئله اصلی مردم تبدیل کنیم، تصریح کرد: این مهم جز در حوزه آموزش محقق نمی شود و می توانیم با بهبود فرهنگ جامعه بحران آب را مدیریت کنیم.

وی گفت: سرانه مصرفی یک ایرانی در مشهد تقریبا دو برابر یک انگلیسی در لندن است و میزان مصرف آب در کشاورزی ما نسبت به برداشت محصول یک چهارم نسبت جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه معلمان می توانند با تربیت نسل آینده مسئله آب را می توانند به مسئله هر خراسانی تبدیل کنند، اظهارکرد: بحران آب بدترین دشمن ما است و ما باور داریم می توانیم این بحران را مدیریت کنیم و در این راستا طرح سازگاری با کم آبی ابلاغ شده و طبق این سند تا سال 1405 نباید بحران آب داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات