برنامه راهبردی گردشگری شهری با رویکرد بازآفرینی محله های تاریخی در استان یزد

برنامه راهبردی گردشگری شهری با رویکرد بازآفرینی محله های تاریخی در استان یزد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های بازآفرینی استان یزد تاکید کرد: برنامه راهبردی گردشگری شهری با رویکرد بازآفرینی محله های تاریخی در استان یزد/ الحاق محدوده به شهرها مشکلی از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین حل نمی کند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یکروزه به استان یزد، بر داشتن برنامه راهبردی گردشگری شهری با رویکرد بازآفرینی در محله های تاریخی در این استان تاکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، مهدی عبوری در این سفر یکروزه به استان یزد، از پروژه های بازآفرینی در شهر های یزد و مهریز بازدید و از نزدیک کیفیت اجرای این پروژه ها را مورد ارزیابی قرار داد.
عبوری در حاشیه بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر یزد با تاکید بر جایگاه و اهمیت جهانی شهر یزد، اظهارداشت: توجه بیشتر به اجرای طرح های بازآفرینی شهری و در نتیجه بازگشت ساکنین به محلات با ارزش و قدیمی، می تواند در جذب بیشتر گردشگر  موثر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کارآمدی طرح های بازآفرینی شهری در محلات هدف اشاره کرد و افزود: استان یزد از ظرفیت های بالا و بالقوه ای در اجرای طرح های بازآفرینی شهری برخوردار است .

گفتنی است، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در راستای تکالیف و اجرای برنامه های ابلاغی در حوزه بازآفرینی شهری تاکنون 4 طرح مرتبط با بازآفرینی را مورد اجرا قرارداده و اغلب این طرح ها یا به پایان رسیده و یا دارای پیشرفت فیزیکی بالغ بر 85 درصد می باشد.

در سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان یزد، پروژه های مذکور (آسفالت معابر منطقه اسکان و حسن آباد شهر یزد، طرح ساماندهی مجموعه مهر پادین و باغ پهلوان شهرستان مهریز) مورد بازدید ایشان قرار گرفت، تا کنون به میزان 40 میلیارد ریال جهت اجرای پروژه های ذکرشده، هزینه شده است.

♦️الحاق محدوده به شهرها مشکلی از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین حل نمی کند

شایان ذکر است، معاون وزیر راه و شهرسازی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه سفر خود به شهر یزد از دفتر تسهیلگری اسکان در سکونتگاه غیررسمی شهر یزد بازدید کرد.

مهدی عبوری در جریان این بازدید با اشاره به اینکه الحاق محدوده به شهرها مشکلی از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین حل نمی کند، اظهارداشت: مدیریت شهری باید در ارائه خدمات شهری در سکونتگاه های غیررسمی نهایت تلاش را از خود نشان بدهد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان  اینکه ساکنان سکونتگاه های غیررسمی اغلب از افراد دهک های پایین جامعه هستند، گفت: متاسفانه بدلیل عدم نظارت دستگاه های ذیربط، باعث سراریز شدن جمعیت به حاشیه شهرها شده است.

عبوری در پایان سخنان خود تصریح کرد، در بهسازی و توانمندسازی سکونتگا ههای غیر رسمی توسط دستگاهها و نهادهای ذیربط، فراهم کردن خدمات شهری، باید مورد توجه قرار گیرد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات