‍ ❇️تصویب فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

‍ ❇️تصویب فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

◀️فاز دوم چهارچوب طراحی شهری یکپارچه‌ی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران رسید.

◀️دکتر سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص اظهار کرد: در فاز دوم این طرح، جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از  فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌اند، مشخص شده است و به زودی با تعیین سازمان اجرایی، طرح با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیریت شهری و ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود.

◀️کلیات طرح یکپارچه‌ اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فاز نخست تدوین و به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران رسید.

◀️گفتی است که اراضی و مجموعه بناهای پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده و احیای ارزش‌های فضایی موجود با توجه به سابقه‌ی تاریخی و ظرفیت‌های زیست بومی از مهم ترین دستاوردهای اجرای طرح يکپارچه‌سازی‌ اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شمار می‌رود.

◀️ این اراضی به عنوان یکی از قلمروهای عمومی شهری در پیوند با هویت فرهنگی و بافت تاریخی شهر ارومیه مطرح است و ساماندهی اراضی در چهارچوب ضوابط و مقررات، سطوح و تراکم مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی انجام می‌شود.

◀️پانزدهمین جلسه‌ی شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران با حضور وزير راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان غربی، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات