پرداخت 35 هزار میلیارد تومان خسارت سیل به آسیب‌دیدگان

پرداخت 35 هزار میلیارد تومان خسارت سیل به آسیب‌دیدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهید سلیمانی پس از شهادت خود نیز باعث ایجاد وحدت و انسجام در میان آحاد مردم جامعه شد.

وی افزود: در زمانی که در عراق نیز شاهد یک واگرایی بزرگ بودیم دیدیم که این شهید چگونه مردم عراق را به یکدیگر پیوند داد.

نجار اضافه کرد:  امروز بیش از هر زمانی شاهد تغییر اقلیم در کره زمین و منطقه هستیم و گرم شدت 1.7 درجه ای زمین، سیلاب‌های مخرب و خشکسالی بخشی از این تغییر اقلیم است.

وی عنوان کرد : رویکرد اصلی ما به عنوان یک اولویت مهم باید بر مبنای پیشگیری باشد و اگر پیشگیری در دستور کار قرار نگیرد شاهد تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: تولید مصالح ساختمانی و ساخت صحیح واحدهای مسکونی اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: در سیل امسال بیش از 35 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم در حالی که اگر 10 میلیارد تومان در سالهای گذشته هزینه میکردیم شاهد چنین حوادثی نمی بودیم.

نجار با بیان اینکه بیش از 147 هزارکیلومتر رودخانه در کشور داریم، عنوان کرد: 70 هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها در مراکز جمعیتی است که تنها ۷ هزار کیلومتر آن ساماندهی شده است.

وی گفت:  با اعتبارات در نظر گرفته برای خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی و مسکن، هیچ مشکلی در پرداخت اعتبارات بلاعوض و تسهیلات نداریم .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت 1400 میلیارد تومان اعتبار در بخش زیرساخت خبر داد و اظهار کرد: در حوزه وزات نیرو نیز 1500 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت به وزارت پرداخت شده و مدیران این وزارتخانه اعتبار را از طریق سازمان مرکزی خود پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه خسارات برآورد شده در حوزه شهرداری ها 4هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، افزود: از این رقم 1000 میلیارد تومان تخصیص یافته و علاوه بر این 100 میلیارد تومان نیز به میراث فرهنگی واگذار خواهد شد.

نجار عنوان کرد: علاوه بر این ارقام، مبلغ 400 میلیارد تومان نیز برای تهیه نردبان‌های بلند مرتبه مصوب و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان قزوین نیز با توجه به ضعف امکانات باید تلاش شود تا از امکانات همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی در مواقع بحران استفاده شود.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات