تسریع روند ایجاد سازمان مدیریت بحران در گروی همکاری بین دستگاهی است

تسریع روند ایجاد سازمان مدیریت بحران در گروی همکاری بین دستگاهی است

زهرا ساعی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ، در مورد گلایه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از عدم همراهی برخی دستگاه‌ها برای ساخت مرکز فرماندهی و مدیریت بحران کشور، گفت: یکی از کارهای مهم مجلس دهم تصویب قانون تاسیس سازمان مدیریت بحران در کشور بود، چرا که ما در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که ایران یکی از کشورهای بحران‌خیز جهان است، کما اینکه در حوزه بلایای طبیعی و در زمینه ریسک وقوع، رتبه ۱۱ را در دنیا دارد.

مدیریت بحران تنها به یک متولی خاص نیاز دارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران به دلیل شرایط جغرافیایی جزء کشورهای زلزله‌خیز دنیا محسوب می‌شود، همچنین اوایل سال 98 شاهد بروز سیل در سطح گسترده بودیم، بنابراین توجه به مدیریت بحران در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: ما در مجلس دیدیم که اگر به صورت خاص یک سازمانی را متولی مدیریت بحران قرار دهیم بهتر می‌توان در زمینه پیشگیری و تسریع روند ارائه خدمات در زمان وقوع بحران اقدام کرد.

ساعی خاطرنشان کرد: بی‌تردید تسریع روند ایجاد سازمان مدیریت بحران در گروی همکاری بین دستگاهی است، ضمن اینکه مجلس نیز باید روند ایجاد آن را رصد کرده و در صورت نیاز با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد به این حوزه ورود پیدا کند.

عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها در مواقع بحران باعث افزایش خسارات مالی و جانی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها در مواقع بحران باعث افزایش خسارات مالی و جانی می‌شود، ضمن اینکه پیوسته دستگاه‌ها از کمبود امکانات در این حوزه گلایه داشته‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون می‌طلبد با تجمیع امکانات و منابع لازم برای مدیریت بحران تنها یک سازمان پاسخگوی نیاز این بخش باشد که در پی آن بتوان میزان خسارات ناشی از بلایای طبیعی را در کشور کاهش داد.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات