يوسفی: توسعه فضای سبز شهری به افزايش نشاط اجتماعی کمک می كند

يوسفی: توسعه فضای سبز شهری به افزايش نشاط اجتماعی کمک می كند

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ساري يوسفي در جريان اين بازديد با اشاره به اينكه ماموريت سازمان سيما ، منظر و فضاي سبز شهري ارتباط مستقيمي با تلطيف فضاي شهر و افزايش روحيه نشاط در شهروندان دارد  ، افزود : بنابراين توسعه كمي و كيفي فضاهاي سبز از طريق ایجاد پارک های جدید و یا ارتقاء فرهنگ نگهداری فضای سبز بسیار حائز اهمیت است .

وي گفت: ایجاد انواع پارک‌ها نظیر پارک منطقه‌ای ، محله‌ای و پارک جنگلی در راستای افزایش سرانه فضای سبز بايد در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

نماينده شوراي شهر در شوراي سازمان سيما ، منظر و فضاي سبز شهرداري خاطر نشان كرد : البته مديريت سازمان گامهاي خوبي در راستاي تحقق اين منظور برداشته و ساخت آب‌نماها، رنگ آمیزی مبلمان شهری، استفاده از درخت‌ها، گل‌ها و گیاهان متنوع  و نصب المان های شهری نمونه‌ ایی از فعالیت‌های این سازمان در راستای جلب رضایت شهروندان و افزایش روحیه نشاط شهروندی بوده است.

شهردار ساري :
توسعه فضاي سبز مهمترين شاخص عملكرد مديريت شهري است

شهردار ساری نيز در این بازدید توصيه كرد: با کاشت انواع گل و گیاه در سطح شهر، مرکز استان را به شهر گل و گیاه تبدیل کنیم.

رجبي توجه به فضای سبز و توسعه آن را یکی از مهمترین شاخص هاي عملکرد مدیریت شهری دانست و افزود: در حوزه فضای سبز نگاه شهرداری ساری نگاه مبتنی بر حفظ فضای سبز موجود و همچنین توسعه آن است؛ بنابراین فضای سبز شهری علاوه بر حفظ محیط زیست و زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه نشاط و شادابی شهروندان نیز تاثیر‌گذار است.

شهردار ساری با یادآوری 15 اسفند ماه «روزدرختکاری» و تاکید بر اینکه گسترش فضای سبز و کاشت گل و گیاه باید با اقلیم مازندران مطابقت داشته باشد، گفت: ایجاد فضای سبز به گونه ای باشد که جلوه بصری مناسب برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی افزود:از آنجایی که محیط شهری بعنوان اصلی ترین بستر برای زندگی شهروندان قلمداد می شود، در نتیجه نقش بسزایی در احساس شادی و آرامش به شهروندان دارد ازاین رو اقداماتی که دراین زمینه برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود باید منطبق با ارتقای نشاط شهروندی باشد.

رجبی گفت: ضرورت دارد کاشت گونه‌های جنگلی و بومی در سطح شهر، مناطق الحاقی و حاشیه‌های شهر در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گیرد.

شهردار مرکز استان با یادآوری اینکه ساری مرکز گردشگری در سال 2022 معرفی شد  تاکید کرد : باید با ایجاد فضای سبز مناسب و افزایش جاذبه های گردشگری ظرفیت های مازندران و شهر ساری را به تمام دنیا و به خصوص به کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.





لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات