75 درصد حجم مخازن سدهای بزرگ هرمزگان آبگیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان از آبگیری 75درصدی حجم مخازن سدهای استان تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی در بازدید از سدهای شمیل ، نیان واستقلال میناب اظهارداشت : با توجه به سامانه بارشی اخیر مخازن سدهای استان آبگیری مطلوبی شده که تاکنون استقلال میناب بزرگترین سد استان با حجم 95 میلیون متر مکعب تاکنون آبگیری شده است.

ملایی میزان حجم آب ذخیره شده در سد شمیل و نیان قبل از وقوع سیلاب را 51 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون 75درصد از مخزن این سد آبگیری شده است .

وی با اشاره به اینکه تاکنون مقدار 27 میلیون متر مکعب به حجم این سد اضافه شده اظهار داشت : سد سرنی نیز برای اولین بار از محل سیلاب بارش های اخیر با حجم 35 میلیون متر مکعب آبگیری شده که در آینده نزدیک با حضور مقامات عالی وزارت نیرو افتتاح می شود .

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد : در پی بارش هایی شدید در شهرستان بشاگرد ، سد جگین پس از حدود50 میلیون متر مکعب آبگیری ، سر ریز کرد.

ملایی با اشاره به اینکه ظرفیت مفید سد جگین ۲۱۰ میلیون متر مکعب است ، افزود : سد جگین آب آشامیدنی شهرستان‌های جاسک و بشاگرد و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی این منطقه را تامین می‌کند.

ملایی در ادامه یادآور شد : هم اکنون سدهای در حال بهره برداری از جمله سد سرنی در شهرستان میناب درحال آبگیری می باشد که سعی بر آن است تا با آبگیری به موقع سدهای استان بهترین استفاده را از بارش های  قابل توجه اخیر ، داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات