افزایش بهره وری از منابع آب

مدیر امور آب میناب گفت: سیاستگذاری شرکت آب منطقه ای هرمزگان افزایش بهره وری از منابع آب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان مهدی زاده معاون امور آب شهرستان میناب در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میناب اظهار کرد:در راستای افزایش بهره وری از منابع آب طرح آبیاری تحت فشار در ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شمال دشت میناب با همکاری جهاد کشاورزی به اجرا در آمده است.

وی هدف آب منطقه ای از اجرای این طرح را صرفه جویی و افزایش کیفیت و راندمان آبیاری و رضایت مندی کشاورزان عنوان کرد و گفت: در سال جاری ۱۳ میلیون متر مکعب آب جهت آبیاری به دشت میناب اختصاص یافته که تاثیر بسزایی در سیستم صرفه جویی داشته است.

مهدی زاده تصریح کرد: همچنین اراضی که چاه اختصاصی داشتند و تمامی اراضی خارج از طرح نیز به منظور تعادل بخشی آب ، از این طرح بهره مند شدند.

گفتنی است در این نشست همچنین احمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در خصوص حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه از این منابع و جلوگیری از هدر رفت آب مطالب بیان کرد.

تخصیص آب به صیفی کاران np 0 تا np 7 (بخشی از شبکه شمالی دشت میناب )به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه و اختصاص آب بهاراضی محدوده np 11تا np 14 به میزان یکصد لیتر بر ثانیه توسط امور آب میناب از جمله مصوبات این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد قدامات لازم جهت قطع درختان بستر رودخانه های میناب با هماهنگی امور منابع آب ، منابع طبیعی ، محیط زیست و معاونت عمرانی فرمانداری انجام گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات