نصب بزرگترين ترانس هاي 400 كيلو ولت گامي ديگر در توسعه شبكه برق خوزستان

نصب بزرگترين ترانس هاي 400 كيلو ولت گامي ديگر در توسعه شبكه برق خوزستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت سهامي برق منطقه اي خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار داشت: اين ترانس ها از نوع 315 مگا ولت آمپر با ولتاز 400 كيلو ولت هستند و باعث تكميل و توسعه رينگ 400 كيلو ولت استان و افزايش انعطاف پذيري و قابليت مانور در شبكه مي شوند.

وي با بيان اينكه آخرين ترانس خريداري شده نيز در حال تست و بارگيري به سمت خوزستان است، تصريح كرد: در حال حاضر دو ترانس در پست هاي 400 كيلو ولت شهيد هاشمي و پيروزان اهواز در حال نصب هستند و قبل از تابستان 99 وارد مدار مي شوند.

مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان افزود: عمليات نصب ساير ترانس ها از جمله در پست 400 كيلو ولت ارجان بهبهان نيز به تواتر با توجه به حجم بالاي كار براي ورود آنها به شبكه در حال انجام است و قبل از تابستان 1400 وارد مدار مي شوند.

دشت بزرگ ادامه داد: اين ترانس ها كه در چند مرحله وارد خوزستان شده اند براي اولين بار در كشور ساخته شده اند و به دليل حجم و بزرگي كه داشتند از زمان بارگيري از شركت ايران ترانسفو زنجان تا رسيدن به خوزستان 4 ماه زمان برده است.

وي با بيان اينكه ارزش سرمايه گذاري خريد اين شش ترانس هزار و 300 ميليارد ريال بوده است ، تاكيد كرد: اين ترانس ها علاوه بر اينكه موجب افزايش پايداري شبكه فوق توزيع اهواز مي شوند كمك مي كنند تا در مواقع لازم كه توليد و انتقال برق در شبكه داخلي استان دچار مشكل شده از شبكه سراسري برق مورد نياز تامين شود و به راحتي انتقال بار صورت بگيرد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات