پويش هنر و محيط زيست در سطح كشور راه اندازي شود

پويش هنر و محيط زيست در سطح كشور راه اندازي شود


مدير كل و كارشناسان گروه هاي تخصصي در دفتر موزه ملي تاريخ طبيعي و ذخاير ژنتيكي از غار موزه مرحوم دكتر وزيري و گراميداشت ياد و خاطر آن هنرمند برجسته بازديد كردند.

به گزارش«پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست ، مدير كل دفتر موزه ملي تاريخ طبيعي و ذخاير ژنتيكي در بازديد از غار موزه وزيري گفت: مرحوم استاد وزيري پيشكسوت و هنرمند محيط زيستي كه تمام عمر خود را صرف خلق آثار ماندگار حجمي در حوزه محيط زيست از جمله حيات وحش و پسماند كرد.

مرحوم وزيري از هنرمنداني است كه بي ادعا و شايد به دور از شهرتي كه سزاوار آن بود كار كرد و آثار ماندگاري از خود بر جاي گذاشت كه نه تنها در كشور بلكه در سطح بين المللي شناخته شده هستند.

دفتر موزه ملي تاريخ طبيعي وظيفه خود مي داند كه از نام و آثار ايشان حفاظت و حراست كند تا به بوته فراموشي سپرده نشود.

مدادي با تأكيد بر نقش هنر به ويژه هنرهاي تجسمي در ارائه و انتقال مفاهيم زيست محيطي گفت: ادبيات مكتوب ما از دير باز مملو از مفاهيم و نمادهاي زيست محيطي و حتي تنوع زيستي است اما در حوزه هنرهاي تجسمي افرادي چون استاد وزيري انگشت شمارند.

وي تصريح كرد: مناسب است با جريان سازي هنر و محيط زيست، هنرمندان عزيز كشور در زمينه هاي مختلف به خلق آثار محيط زيستي بپردازند و اينگونه در ارتقاء دانش و آگاهي و مسئوليت پذيري اجتماعي  در حوزه محيط زيست ايفاي نقش نمايند.

گفتني است، اين غارموزه زيبا در زميني به مساحت 1000 متر مربع در لواسان ساخته شد و از سال 1384 فعاليت خود را آغاز كرد . اين موزه اولين غار موزه خصوصي در ايران است و تمامي مخارج و الگوها و خلاقيتي كه در اين موزه ديده مي‌شود حاصل هنر استاد وزيري است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات