با تلاش نیروهای خدمات شهری هیچ معبری در شهر مسدود نشده است

با تلاش نیروهای خدمات شهری هیچ معبری در شهر مسدود نشده است

با تلاش نیروهای خدمات شهری هیچ معبری در شهر مسدود نشده است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد درخصوص تلاش نیروهای خدمات شهری در پی بارش های پیش رو گفت: با تلاش ۲۴ ساعته نیروهای خدمات شهری هیچ معبری در سطح شهر مسدود نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر افزود:  با توجه به پیش بینی هواشناسی از امشب بارش برف قطع خواهد شد، از اواخر امشب و فردا با توجه به افت دما وضعیت یخبندان در سطح شهر پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت نیروهای خدمات شهری در پاکسازی معابر در مراکز حساس و پرتردد از جمله؛ اورژانس و مراکز درمانی، مدارس، ایستگاه اتوبوس، مترو، پل های هوایی و مراکز دولتی و تجاری مورد مراجعه شهروندان است مطابق برنامه ریزی های انجام شده طی شب گذشته و روز جاری ضمن بازگشایی کلیه معابر اصلی، پاکسازی پیاده روها توسط عوامل کارگری و پاکبانان صورت پذیرفته است، همچنین معابر فرعی به طور همزمان توسط بیل های برف روب نیمه سنگین و سبک با اولویت بندی پاکسازی می شود.
وی در خصوص جلوگیری از یخ زدگی معابر سطح شهر افزود: علی رغم مخاطرات زیست محیطی که نمک برای تاسیسات شهری نظیر اسفالت، جداول، کانال ها و فضای سبز دارد می توان گفت،  بهترین یخ زدا متناسب با شرایط شهر مشهد است منتهی استفاده از نمک بنا به ضرورت بعد از بررسی کارشناسی دمای هوا و سطح بارش و میزان لغزندگی مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون شهردار مشهد گفت: نمک پاشی در معابر اصلی سطح شهر با استفاده از نمک پاش های مکانیزه، محلول پاش های مکانیزه و نمک پاش های رو باز انجام می شود همچنین اولویت پاشش نمک در سطح شهر با سطوح شیبدار است و در معابر فرعی بنا به ضرورت صورت می پذیرد.
وی یادآور شد: حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری به صورت ۳ شیفت فعالیت دارند و ۱۵۰۰ نیروی کارگری فضای سبز از شب گذشته به برف تکانی درختان بالاخص درختان سوزنی برگ و معابر پارکی پرداخته اند.
وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۱۱ دستگاه ماشین آلات برف روب که عمدتا خودروهای سبک و سنگین است در سطح شهر فعالیت داشته که از این تعداد ۴۱ دستگاه مربوط به گریدرهایی بوده که متناسب با نیاز مناطق و عرض معابر در مناطق ۱۳ گانه توزیع شده و از شب گذشته فعال بوده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به امکان یخ زدگی معابر حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات نمک پاش، خودروهای محلول پاش و خودروهای سبک و سنگین توسط کارگران برای پاشش نمک در معابر فعال بوده است و این در حالی است که تعدادی لودر و مینی لودر برای بارگیری نمک در سطح مناطق به کارگیری شده است.
وی در خصوص وضعیت رسیدگی در مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده و مستحکم گفت: در اجرای عملیات برف روبی تفاوتی در نقاط مختلف شهر وجود ندارد، در مناطق پیرامونی و مرکزی متناسب با نیاز معبر و بافت ان  امکانات و نیروی کارگری مورد نظر پیش بینی می شود
وی خاطرنشان کرد: برف روبی کامل معابر فرعی با توجه به وسعت معابر و بافت متراکم معابر فرعی بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نبوده بنابر این از شهروندان خواهشمندیم ضمن برف روبی مقابل منازل از تخلیه برف پشت بام ها در معبر اجتناب کرده و  حتی الامکان از پارک خودروها در معابر اصلی در  هنگام اجرای عملیات برف روبی خودداری نمایند و به استفاده از زنجیر چرخ، رعایت شرایط استاندارد رانندگی در زمان بارش برف و رعایت زمان زباله گیری توجه فرمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات