انعقاد قرارداد پروژه قطار شهری کرمانشاه با پیمانکار

انعقاد قرارداد پروژه قطار شهری کرمانشاه با پیمانکار

سرپرست شهرداری کرمانشاه گفت: با بهره برداری از قطار شهری، شاهد توسعه همه جانبه شهر کرمانشاه خواهیم بود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امیر رحیمی با بیان این مطلب افزود: امروزه توجه به مقوله حمل و نقل درون شهری در تمامی کشورها بسیار جدی و همراه با دور اندیشی آگاهانه است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه قطار شهری کرمانشاه با پیمانکار، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۶ میلیارد تومان نیز به عنوان پیش پرداخت طرح بر اساس مفاد قرار داد به پیمانکار از سوی شهرداری کرمانشاه پرداخت شد.

رحیمی با بیان این‌که براساس برنامه زمان بندی شده باید تجهیز کارگاه پس از انجام مقدمات کار صورت گیرد، عنوان کرد: به زودی پس از تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی پروژه نیز آغاز می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: کل اعتبار این طرح حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که مقرر شده از محل اعتبارات ملی و شهرداری تامین شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، رحیمی، طول مسیر قطار شهری کرمانشاه را ۱۳ کیلومتر از میدان معلم ( سه راه مسکن ) تا میدان فردوسی ذکر کرد و افزود: دو خط رفت و برگشت به صورت روگذر با ۱۲ ایستگاه در طول مسیر ایجاد می‌شود که در مدت ۴۲ ماه در چند فاز جداگانه راه اندازی و تکمیل خواهد شد.

وی، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در افق طرح که سال ۱۴۱۰ خواهد بود را ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر در ساعت و در هر جهت عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح، تعداد واگن‌ها در نهایت به ۶۵ واگن می رسد.

به گفته رحیمی، دلیل انتخاب مونوریل برای کرمانشاه، بررسی شورای عالی ترافیک از وضعیت ساختار شهر و میزان ترافیک و جابه جایی مسافر بوده است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه ، سرعت جابه‌جایی، کاهش آلودگی هوا، ایمنی بسیار بالا ، راحتی و آسایش مسافران را از دیگر مزایای قطار شهری بر شمرد و اظهار امیدواری کرد؛ روند عمران و آبادانی شهری در کمال سرعت، صحت و دقت ادامه یابد.

 

 

    نظرات