بدهی ۴۰ میلیارد تومان شهرداری ارومیه صحت ندارد

بدهی ۴۰ میلیارد تومان شهرداری ارومیه صحت ندارد

نایب رییس شورای شهر ارومیه گفت: بدهی ۴۰ میلیاردی شهرداری ارومیه صحت ندارد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) "محمد حضرت‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بنده نمی‌دانم شهردار ارومیه (عصمت‌پرست)، براساس چه حساب و کتابی اعلام کرده است که مجموعه شهرداری ارومیه با ۴۰ میلیارد تومان بدهی، تحویل وی شده است. فکر نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشد.

وی ادامه داد: بالاترین بدهی شهرداری ارومیه با ۱۸ میلیارد تومان در زمان مدیریت مهندس "بازیان" و عمدتا به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و اجرایی بود که البته این بدهی با در نظر گرفتن همین میزان طلب شهرداری از مردم، پای پای می‌شد.

نایب رییس شورای شهر ارومیه در ادامه در خصوص ادعای شهردار جدید مبنی بر پرداخت ماهیانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به عنوان حقوق به پرسنل و کارگران شهرداری نیز، گفت: بنده نیز اخیرا این را از خود وی شنیدم و مقرر شد موضوع فوق را در کمیسیون مالی شورای شهر مورد بررسی قرار دهیم، چرا که "عصمت‌پرست" نظر خود را اعلام کرده و ما باید آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در واقع باید بررسی شود که چه میزان از این پول پرداختی به پرسنل رسمی و قراردادی خود شهرداری و چه میزان نیز به نیروهای پیمانی و حجمی است.

حضرت‌پور، با اشاره به این که فکر نمی‌کنم پرداخت این میزان پول در ماه صحت داشته باشد، خاطرنشان کرد:‌ کل هزینه‌های جاری سال ۸۹ شهرداری مرکز به همراه شهرداری‌های مناطق به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و بعید می‌دانم شهرداری ارومیه، ماهیانه این میزان پول را به پرسنل و کارگران خود بپردازد.

وی گفت: هم اکنون ۴۰۰ کارگر استخدامی و قراردادی در حال همکاری با شهرداری ارومیه هستند که با محاسبه میزان ساعت کاری آنها به ازای هر ساعت دریافتی شان،‌ کل میزان پرداختی در هر ماه به این نیروها چیزی در حدود ۸۰ میلیون تومان می‌شود، بنابراین باز هم نمی‌دانم مهندس عصمت‌پرست، چگونه از پرداخت ماهیانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، خبر می‌دهد.

وی با خصوص صحت داشتن یا نداشتن تعدیل ۲۶۰ نفر از کارگران شهرداری ارومیه طی سه ماهه اخیر نیز گفت: تعدیل این تعداد نیرو را تایید نمی‌کنم و انصافا هم مهندس عصمت‌پرست، نیز از زمانی که روی کار آمدند، همواره موافق ساماندهی کارگان شهرداری بوده است نه تعدیل آنها. ما در دوره مهندس بازیان در برخی از معاونت‌ها مثل فضای سبز، تعدیل نیرو داشته‌ایم، اما تاکنون در دوره مدیریتی جدید چنین چیزی نبوده و مهندس عصمت‌پرست از مدیران زیرمجموعه خود، خواستار صرفه‌جویی در منابع شهرداری شده است.

وی یادآور شد: تنها بحث مهندس عصمت‌پرست برای صرفه‌جویی در منابع شهرداری،‌ کاهش اضافه کاری پرسنل این مجموعه است، اما با توجه به اینکه یکی از راهکارهای تامین اعتبار شهرداری، کسب درآمد است، در صورت اجرای طرح کاهش اضافه کاری، این موضوع بر درآمدهای شهرداری تاثیر منفی خواهد گذاشت که به همین خاطر ما فعلا در این زمینه مخالفت کرده‌ایم.

نایب رییس شورای شهر ارومیه همچنین اضافه کرد: مهندس عصمت‌پرست برای اولین بار از شورای شهر اجازه گرفت تا سیستمی جدیدی مبنی بر تبدیل کردن شرکت‌های پیمانی طرف قرارداد شهرداری به شرکت‌های تعاونی آن هم تنها در دو حوزه پلیس ساختمان و سد معبر اجرا شود و تاکنون خواسته‌ای برای تعدیل نیرو نداشته است.

گفتنی است، علی‌رضا عصمت پرست، شهردار جدید ارومیه چند روز پیش و در اولین نشست خبری خود از بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه و همچنین پرداخت ماهیانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شهرداری به پرسنل رسمی و قراردادی خود و نیز کارگران پیمانی و حجمی خبر داده بود.

 

 

    نظرات