گزارش رسمی رشد ۲۴درصدی اجاره و ۷٫۵ درصدی قیمت مسکن در تهران

گزارش رسمی رشد ۲۴درصدی اجاره و ۷٫۵ درصدی قیمت مسکن در تهران

www.BanaNews.irبراساس تازه‌ترین گزارش رسمی مرکز آمار ایران متوسط قیمت خرید مسکن در تهران در بهار سال ۹۰ با رشد ۷٫۵ درصد و اجاره‌بها نیز با رشد ۲۴٫۱ درصد مواجه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اساس سیستم سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات در راستای ساماندهی امور مسکن طراحی و پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات تمام معاملات خرید و فروشی را که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، در این سامانه ثبت کنند. در حال حاضر در مورد معاملات اجاری، بنگاه‌ها موظف به ثبت معاملات نیستند. این سامانه از اول آذر ماه سال ۱۳۸۷ در کل کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش رسمی توسط مرکز آمار ایران با اقتباس از معاملات ثبت‌شده در این سامانه برای فصل بهار سال ۱۳۹۰ در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شهر تهران و پس از تعدیل داده‌های پرت تنظیم شده است.

*رشد ۴٫۲ درصدی قیمت کلنگی‌ها

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۶۵۵۸ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱٫۵ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٫۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، مناطق ۹، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ فاقد تعداد معاملات لازم برای ارائه قیمت‌ها در سطح منطقه بوده‌اند.

* بالاترین متوسط قیمت مسکن در تهران، متری ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۹۲۹۳ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲٫۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷٫۵ درصد افزایش داشته است. میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۳۱۴۴۶ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۰۱۰۵ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۴۶۳ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۷۹۹۹۵ هزار ریال در منطقه ۱ بوده است.

*رشد اجاره‌بها ۲۴٫۱ درصد اعلام شد

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۰۶۷۲۷ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴٫۱ درصد افزایش داشته است.

میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۱۴۲۹۵۳ ریال در منطقه یک و کمترین آن ۴۹۶۸۰ ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات اجاره‌ ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۵۰۰۰ ریال در منطقه ۱۵ و حداکثر ۳۷۷۰۱۷ ریال در منطقه ۲ بوده است.

متن کامل گزارش رسمی مرکز آمار ایران از افزایش قیمت مسکن و اجاره در تهران در بهار امسال در آدرس اینترنتی زیر قابل رویت است.

 

http://www.amar.org.ir/DeskTopModules/Magazines/showMagazine.aspx?id=77&mID=2080

 

    نظرات