علی رغم کاهش بارندگی ها، حجم آب ذخیره شده در پشت سدها در حال...

علی رغم کاهش بارندگی ها، حجم آب ذخیره شده در پشت سدها در حال...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: علی رغم کاهش قابل توجه بارندگی ها، حجم آب ذخیره شده در پشت سدها در شرایط کنونی مناسب است.

مهندس نبی اله پاسبان عیسی لو با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آب در پشت سدهای در دست بهره برداری استان تصریح کرد: علی رغم کاهش بارندگیها در سطح استان اردبیل، اکنون حجم آب موجود در سدهای در دست بهره برداری بسیار نزدیک به احجام آب ذخیره سال قبل این سدها می باشد که امیدواریم در ادامه سال آبی جاری با نزول بارش های مناسب و افزایش رواناب ها در ورودی مخازن سدها، این ذخیره فعلی آب در سدهای در  حال بهره برداری استان اردبیل بهبود یابد و بتوانیم همانند سال قبل نسبت به تامین مصارف شرب و کشاورزی اراضی پایاب سدها عمل نماییم .

وی تصریح کرد: میزان بارندگی های استان از ابتدای سال آبی 99-98 تاکنون به مرز 60 میلی متر رسیده که این میزان بارندگی نسبت به مشابه سال قبل 32 درصد و نسبت به بلندمدت 45 درصد کاهش داشته است .

مهندس پاسبان عیسی لو با بیان اینکه حجم ذخیره آب فعلی ۷ سد بزرگ در حال بهره برداری استان حدود ۸۷ میلیون مترمکعب است، افزود: به تبع کاهش متوسط بارندگی های استان، ورودی به سدهای استان نیز با کاهش 27 درصدی مواجه و به میزان 40 میلیون مترمکعب رسیده ولی خروجی آب در این سدها و ذخیره آب آنها از انتهای سال آبی گذشته مدیریت شده است و حجم آب سدهای استان فقط حدود ۸ درصد کمتر از سال قبل میباشد .

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با ارائه توصیه هایی برای کشاورزان پایین دست سدهای استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع آبی همچنان تاکید می گردد علاوه بر مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از اتلاف آب در فصل آبیاری، از کشت هرگونه محصول پر مصرف بهاره در پایین دست سدها و کشت برنج در حاشیه رودخانه دره رود جدا خودداری نمایند .

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات