چهارمین جلسه شورای فرهنگی ، شورای اقامه نماز ، عفاف وحجاب و امر به معروف ونهی از منکر راه وشهرسازی گیلان در سالجاری برگز...

چهارمین جلسه شورای فرهنگی ، شورای اقامه نماز ، عفاف وحجاب و امر به معروف ونهی از منکر راه وشهرسازی گیلان در سالجاری برگز...

به منظور برنامه ریزی اقدامات لازم برای توسعه فرهنگ سازمانی ،ارتقاء محتوای فعالیت های اجتماعی در چهار چوب آموزه های دین مبین اسلام و مسیر دهی برای رسیدن به جامعه ای ایده آل، چهارمین جلسه شورای فرهنگی ،شورای اقامه نماز ، عفاف وحجاب و امر به معروف ونهی از منکر راه وشهرسازی گیلان در سالجاری برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان اين جلسه كه با حضور مدیرکل وسایر اعضای این شورا ها برگزار شد،ماکان پدرام به عنوان رئیس شورای فرهنگی، عفاف و حجاب اقامه نمازو امربه معروف و نهی از منکرضمن عرض خیر مقدم وتقديرازفعاليت‌هاي صورت گرفته به بیان ضرورت استانداردسازی و اولویت بندی مفاهیم و ارزشهای مرتبط با موضوع، بر رویکرد اخلاق مدارانه در انجام فعالیتها تأکیدکرد.
ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در این جلسه به نقش و اهمیت حجاب و عفاف، تاثیرگذاری آن بر جامعه اشاره کردوگفت: اشاعه وتعمیق حجاب وعفاف نیازمند آموزش های بنیادی ومداوم در خانواده واجتماع است وبدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت جدی همه نهادها ودستگاه ها به صورت هدفمند است.
وی تصریح کرد: درآیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به ویژه نماز جماعت وحفظ وگسترش عفاف وحجاب تاکید شده است و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد.
ماکان پدرام در ادامه با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید نهادینه شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است که دردین مبین اسلام ازجایگاهی والا و ویژه برخوردار است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.
استفاده بهینه از فرصت اقامه نماز جماعت و ظرفیت های فرهنگی ،شرکت در راستای تبیین راهبردهای اجتماعی و برنامه ریزی طرح عفاف و حجاب در راستای سلامت اداری و توسعه فرهنگ سازمانی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود.
گفتنی است در پایان این جلسه معاونین ،مدیران و اعضای شوراها به بیان نکته نظرات خود وشرح اقدامات حوزه کاری خود در خصوص این امور ، پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات