پیش بینی ۴۰۰ میلیاردتومان در بودجه سال ۹۹ شهرداری برای احداث مسکن حاشیه نشینان

پیش بینی ۴۰۰ میلیاردتومان در بودجه سال ۹۹ شهرداری برای احداث مسکن حاشیه نشینان

به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم در حاشیه بازدید از بافت حاشیه ای شهر به همراه استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز، با اشاره به جدیت شورای شهر در خصوص ساماندهی حاشیه نشینان، اظهار کرد: ما از آغاز شورای پنجم و طی دو سال اخیر موضوع ورود مجموعه شهرداری و شورا به بحث حاشیه نشینی را مطرح کرده ایم و در دور چهارم نیز جهت احداث مسکن با شرکت های خارجی و از جمله یک شرکت ترکیه ای که در مسکن مهر پردیس و پرند تهران کار کرده بود، در چند مرحله صحبت کردیم اما اتفاقاتی از جمله افزایش قیمت مصالح ساختمانی موجب عدم همکاری این شرکت شد.

او ادامه داد: با این حال اکنون ما مجبوریم که به وظایف قانونی خود به عنوان شورا و شهرداری عمل کنیم. بندهای ۱۴ و ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ما را مجاب می کند که به بعضی موضوعات ورود پیدا کنیم و بر این اساس، در بند ۱۴ بحث رفع خطر به عهده شهرداری گذاشته شده و در بند ۲۱ نیز اتخاذ یک سری تدابیر در خصوص احداث مساکن ارزان قیمت برای افراد کم بضاعت شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وسعت مناطق پرخطر حاشیه شهر، عنوان کرد: در طرح تفصیلی تبریز ۴۸ هکتار به عنوان مناطق پرخطر مشخص شده است که در این مناطق با توجه به احتمال رانش و آسیب پذیری در گسل، امکان زندگی وجود ندارد.

او افزود: ما به همین دلیل در بودجه سال ۹۹ تبریز، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای ورود مستقیم شهرداری به موضوع احداث مسکن در این بافت ها پیش بینی کرده ایم که ۳۰۰ میلیارد آن از منابع خود شهرداری است و ۱۰۰ میلیارد نیز از منابع بانکی کمک می شود.

بابایی اقدم در این رابطه، گفت: با توجه به اینکه زمین های مدنظر برای احداث مسکن برای خود ما نیست و متولی آن، دولت و مشخصا راه و شهرسازی است، شخص استاندار به همراه معاون عمرانی خود و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی از این زمین ها بازدید کردند و پس از بازدید قول مساعد گرفتیم که از زمین هایی که در اختیار آنها است جهت ساخت مسکن برای حاشینه نشینان، در اختیار شهرداری قرار دهند.

او با اشاره به شروع عملیات ساختمانی احداث مسکن در منطقه "اسد گولی"، یادآور شد: شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان در این منطقه کارگاه ایجاد کرده و در حال تجهیز آن است تا طی روزهای آینده عملیات ساختمانی احداث مسکن در این منطقه شروع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه شهرک جوانان منطقه ای مناسب برای احداث مسکن برای حاشیه نشینان تبریز است، عنوان کرد: پیش بینی اصلی ما این است که در شهرکی موسوم به شهرک جوانان در انتهای محله حیدرآباد جنب "کومور چایی" که در سال های گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار زمین آن در محدوده ما بوده و در طرح تفصیلی نیز مشخص شده است، برای حاشیه نشینان مسکن احداث کنیم.

او ادامه داد: جمعی از شهروندان ما در مناطقی زندگی می کنند که به معنای واقعی بدمسکن است و از حداقل استانداردها برخوردار نیست و ما اگر مصمم به ورود به قضیه حاشیه نشینی و رفع مشکلات آن هستیم و می خواهیم مناظر نازیبایی که در حاشیه شهرمان است را برطرف کنیم، باید در میان مدت احداث مسکن در شهرک جوانان را آغاز کنیم.

بابایی اقدم با اشاره به اینکه مقدمات احداث مسکن در این شهرک انجام شده است، گفت: لازمه احداث مسکن در شهرک جوانان این است که ابتدا در شورای برنامه ریزی استان و در مرحله بعد در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شود. ظرفیتی که در شهرک جوانان وجود دارد می تواند مشکلات بخش عمده ای از مناطق پرخطر را برطرف کند و شروعی خوب برای ورود به بحث حاشیه نشینی باشد.

او افزود: پس از این اقدام، در کنار شهرک جوانان فضاهای دیگری هم داریم که قرار است در اولویت های بعدی باشد. اغلب حاشیه نشینان به درجاسازی علاقه دارند و نمی خواهند جاهای دورتر بروند و ما نیز تلاش می کنیم که اگر فضاهایی شناسایی و تحویل این پروژه می شود، حتی الامکان در نزدیکی محل زندگی این عزیزان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات