124 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کشف‌رود مشهد بازگشایی شد

124 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کشف‌رود مشهد بازگشایی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" با بیان اینکه طول کشف‌رود 374 کیلومتر است، اظهارکرد: از مساحت حوضه آبریز این رودخانه 16هزار و 767 کیلومتر مربع زهکشی و سیلاب به سمت شرق منتقل می‌شود و در این حوضه آبریز جمعیتی حدود چهار میلیون نفر ساکن هستند.
وی با اشاره به اینکه کشف‌رود از گذشته با چند پدیده خطرناک مواجه بود، افزود: تجاوز به حریم بستر کشف رود باعث شد که این محدوده به جوی آب آلوده کوچک تبدیل شود، همچنین پسماندهای خطرناک و زباله‌های ساختمانی در اراضی بستر رودخانه رها می‌شد که باعث ایجاد فاضلابی بسیار خطرناک در این رودخانه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: اولین کاری که این شرکت برای کشف‌رود انجام داد، تعیین حریم بستر رودخانه طبق اجرای ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب بود که مشخص و علامتگذاری شد و بر این اساس با انجام هماهنگی و انسجام مدیریتی در استان باید 87 کیلومتر طول کشف‌رود بازگشایی شود.
علایی با اشاره به اینکه 84 کیلومتر از حریم و بستر کشف‌رود بازگشایی و رفع تصرف شده است، ادامه داد: در شمال و جنوب این رودخانه به‌منظور کنترل مسیر دو خاکریز احداث کردیم و مسیر ارتباطی تعیین شد.
وی بیان کرد: 30 کیلومتر از مسیرهای منتهی به کشف‌رود و هشت کیلومتر از کال پاوا (از سرشاخه‌های فرعی ورودی فاضلاب خام به کشف‌رود) بازگشایی شده که مجموعا 124 کیلومتر بدون هیچ مانعی به مساحت یک هزار و 550 هکتار رفع تصرف شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات