تامين زمين جهت احداث 400 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان

تامين زمين جهت احداث 400 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان

رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان نايين گفت:
تامين زمين جهت احداث 400 واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در شهرستان/ اتمام عمليات راهسازي 20 كيلومتر راه روستايي تا پايان سال
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان نايين ضمن تشريح اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازي عمده مشكلات اين حوزه را عدم تخصيص قير و اعتبار به پروژه ها دانست و گفت: با تخصيص اعتبارات تامين شده، بسياري از پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، شهرستان نائين از شمال به استان سمنان، از شرق به استان خراسان، از جنوب به استان يزد و از مغرب به شهرستان‌هاي اردستان و اصفهان محدود مي‌شود. اين شهرستان وسيع‌ترين شهرستان استان اصفهان شامل سه شهر نايين، انارك و بافران و داراي 1950 كيلومتر راه همسنگ است كه شامل 802 كيلومتر راه روستايي ، 302 كيلومتر بزرگراه و 846 كيلومتر راه فرعي و اصلي است.
سيد نوراله عقدايي رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان با تشريح اقدامات انجام شده در اين حوزه گفت: اين شهرستان وسيعترين شهرستان در استان محسوب شده كه بزرگ ترين حوزه راهي استان را شامل مي شود.
وي اظهار داشت: يكي از محورهاي مهم در اين شهرستان محور باند دوم نايين – انارك بطول 40 كيلومتراست كه 32 كيلومتر آن به بهره برداري رسيده و هم اكنون زير بار ترافيك است و 8 كيلومتر باقيمانده با توجه به اتصال محور راه آهن مشكل آن مرتفع و با تخصيص قير لازم تا پايان سال اين ميزان به بهره برداري خواهد رسيد.
اين شهرستان حدود 20 كيلومتر راه روستايي است كه شامل راه روستايي نوبهار – مزرعه نو – جوزدان – جامكان بطول 5 كيلومتر، نجف آباد – حسين آباد به طول 4 كيلومتر، جلال آباد بطول نيم كيلومتر، صفي آباد بطول 2 كيلومتر، صالح آباد بطول نيم كيلومتر، هماباد – سيف آباد بطول 2 كيلومتر، جهان آباد – راحت آباد بطول 2 كيلومتر و هماباد – كچي بطول 2 كيلومتر مي شود كه با توجه به تخصيص اعتبارات لازم در مرحله بستر سازي و بعضا آماده آسفالت هستند كه تا پايان سال به اتمام خواهند رسيد.
در بخش راهسازي يكي از بزرگ ترين تقاطع هاي غير همسطح شرق استان در ورودي سايت مسكن مهر در حال احداث است كه با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد تومان وبا پيشرفت 40 درصد در حال انجام مي باشد كه در صورت تخصيص اعتبارات در سال 99 به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: خوشبختانه احداث محور باند دوم سه راهي مشجري به چوپانان بطول 35 كيلومتر تامين اعتبار شده كه در مرحله انتخاب پيمانكار مي باشد و تا پايان سال بحث عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
عقدايي در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و بازآفريني شهري در شهرستان بيان داشت: 1472 واحد مسكن مهر در شهر نايين و انارك ، 150 واحد مشاركتي با بانك مسكن، 48 واحد مسكن معلولين با مشاركت بهزيستي در شهرستان احداث و تحويل متقاضيان گرديده و 16 واحد تجاري – اداري در سايت مسكن مهر نيز در مرحله مزايده و فروش مي باشد .
رئيس اداره راه وشهرسازي در رابطه با طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان گفت: در قالب طرح اقدام ملي ساخت مسكن، اراضي جهت احداث 400 واحد در شهر نايين و انارك در 110 قطعه 200 متري در نايين و 8100 مترمربع در انارك تامين و در قالب تفاهم نامه تحويل بنياد مسكن گرديده است.
وي مهمترين مولفه شهر نايين را بحث اقدام در خصوص بازآفريني شهري عنوان كرد و گفت: شهر نايين با توجه به داشتن 70 هكتار بافت فرسوده و داشتن خانه هاي تاريخي به عنوان موزه شهر در كل كشور شناخته شده كه طرح بازآفريني و احياء بافت فرسوده آن به صورت پايلوت و به عنوان كارگاه بازآفريني كشوري شناخته شد و پروژه هاي متعددي همچون كف سازي و بدنه سازي محور تاريخي حسينيه نو آباد، كف سازي وبدنه سازي محور حسينيه سراي نو كف سازي حسينيه شهر بافران كف سازي و بدنه سازي محور تاريخي ميدان كبير محله محمديه، كف سازي و بدنه سازي محله بيابانك شهر انارك اجرايي شد.
در اين بخش محورهاي جديدي همچون كف سازي و بدنه سازي مركز محله نوآباد، ، ميدان شهيد پور هاشمي، محله تاريخي دجله ، محور تاريخي انارك، نوسازي و بهسازي محور محمديه، طراحي و احداث بازارچه محله بافران و بهسازي محور تاريخي و گردشگري شهر بافران، قلعه تاريخي، يخچال تاريخي، مسجد جامع تعريف شده است.
عقدايي جهت معرفي متقاضيان به بانك عامل جهت دريافت تسهيلات بافت فرسوده اعلام آمادگي نمود و اظهار داشت: اين وام در شهرستان به ميزان 40 ميليون تومان آماده تخصيص به متقاضيان بافت فرسوده جهت احداث مي باشد.
رئيس اداره راه وشهرسازي شهرستان به اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در حوزه املاك و حقوقي پرداخت و بيان داشت: اين شهرستان با توجه به وسعت زياد خود يكي از بزرگ ترين حوزه هاي استحفاظي در اين استان است كه در حفظ و حراست از اراضي ملي آن همواره تلاش شده و تاكنون در اين راستا 3000 مترمربع از اين اراضي رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.
وي تصريح كرد: در حوزه واگذاري اراضي جهت احداث مسكن، تاكنون 60 قطعه زمين با كاربري مسكوني جهت احداث 120 واحد مسكن محرومين ، 20 قطعه زمين به خانواده شهدا و ايثارگران، 10 قطعه زمين به مددجويان بهزيستي و 20 قطعه زمين به مددجويان كميته امداد واگذار گرديده است.







لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات