«شفافیت‌» و «مشارکت‌» ویژگی پروژه‌های شهرداری کاشان برای کسب نشان خلاقیت

«شفافیت‌» و «مشارکت‌» ویژگی پروژه‌های شهرداری کاشان برای کسب نشان خلاقیت

مهدی بذرافشان در برنامه رادیویی #صبح_سیلک، با اشاره به کسب جایزه خلاقیت از شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران بیان کرد: این جایزه به پاس طراحی و اجرای پروژه‌های سامانه «دیدبان خلاقیت» و طرح «چلچراغ توسعه» به مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان تعلق یافت.

وی، تعداد آثار ارسال شده به این کنفرانس بین‌المللی را حدود 1400 اثر ذکر و خاطرنشان کرد: این آثار در محورهای مختلف مرتبط با حوزه ارتباطات، مبتنی بر رویکرد ایده‌پردازی و تجربه‌محوری به دبیرخانه شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران ارسال شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در ادامه به پروژه‌های شهرداری کاشان در این کنفرانس اشاره و عنوان کرد: سامانه «دیدبان خدمت»، اقدام جدیدی است که برای نخستین بار امکان مشاهده و البته نظارت افکار عمومی بر عملکرد مدیریت شهری را از طریق انعکاس تمام پروژه‌ها و رویدادها و معرفی نقش‌آفرینان مدیریت مشارکتی مهیا می‌سازد.

بذرافشان، هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارتقای «شفافیت» در حوزه مدیریت شهری دانست و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، ارتقای مشارکت فعال و مؤثر مردمی،رشد کارآمدی و اقدامات سودمند و مهیا شدن زمینه تحقق عدالت در توزیع امکانات و خدمات را از دیگر نتایج قابل انتظار اجرای این پروژه برشمرد.

وی، تصریح کرد: این سامانه تمام اطلاعات پروژه‌های شهری، رویدادهای شهروندی و فرهنگی، مشاهده و نظارت پروژه‌های فعال و تکمیل شده در سطح شهر همراه با اطلاعات کامل فنی و اعتبار ریالی، همچنین راه‌های ارتباطی با معتمدین محلی در مناطق و نواحی، امکان جستجوی پیشرفته و درج نظرات مخاطبان با مراجعه به نقشه جامع شهر کاشان را در معرض استفاده شهروندان قرار می‌دهد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، با اشاره به فعالیت نسخه آزمایشی سامانه، از رونمایی از نسخه رسمی «دیدبان خدمت» در دهه فجر امسال خبر داد.

بذرافشان در ادامه به طرح چلچراغ به عنوان دیگر پروژه موفق شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران اشاره و بیان کرد: در این طرح که اجرای آن از ابتدای سال جاری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته هر هفته چندین پروژه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، «مشارکت‌محوری» را به عنوان هدف این طرح یادآور شد و افزود: این پروژه‌ها بر مبنای خواست معتمدین محلات و نواحی و مبتنی بر اولویت‌های ضروری، نیازسنجی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات اجرا می‌شوند.

شایان ذکر است شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با حضور مدیران کل روابط‌عمومی دستگاه‌ها و نهادها و فعالان عرصه ارتباطات از سراسر کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان مدیریت صنعتی تهران برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات