لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه ایدلیک کلات به طول 12 کیلومتر آغاز...

عملیات لایروبی، بازگشایی و رفع تصرف از بستر رودخانه ایدلیک کلات به طول 12 کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست شورای تامین شهرستان کلات و جلوگیری از خطرات احتمالی از سیلاب ها و سیل در منطقه، عملیات لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه ایدلیک کلات به طول 12 کیلومتر آغاز شد.

«مصطفی فرزانه» افزود: لایروبی و بازشگایی بستر رودخانه ایدلیک کلات به طول 12 کیلومتر شامل روستاهای ایدلیک، سلطان آباد، قاباخ و ارچنگان است.

وی یادآور شد: با تلاش نیروهای امور آب شهرستان و علیرغم مشکلات در جهت تهیه و آماده سازی ماشین آلات و تجهیزات وهمچنین شرایط اقلیم محیط موفق شدیم بیش از 6 کیلومتر ازمراحل بازگشایی و لایروبی رودخانه ایدلیک را به پایان برسانیم.

فرزانه تصریح کرد: با توجه به این که روستا ایدلیک منطقه توریستی و گردشگری است و هر ساله گردشگران متعددی از این منطقه بازدید می کنند تصمیم گرفتیم که به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه با زمین های هم جوار در اثر سیلاب های اخیر در اقدامی فوری عملیات لایروبی بستر رودخانه ایدلیک را آغاز کنیم تا شاهد تخریب زمین های مجاور در اثر سیلاب نباشیم.

مدیر اداره منابع آب شهرستان کلات بیان کرد: روستای ییلاقی و زیبای ایدلیک در کیلومتر ۱۵جاده کلات نادری به سمت شهرستان درگز و مابین کلات و لاین، قرار دارد.

روستای ایدلیک با مزارع شالی و برنج، تمشک های وحشی و رودخانه ای زیبا، که سرچشمه از کوههای سر به فلک کشیده هزار مسجد می گیرد، دل هر گردشگر و طبیعت گردی را می رباید.

مسیر رودخانه ای ایدلیک با آب زلال در کنار تمشک های وحشی که آن را احاطه نموده با گذر از آبشار های زیبا و پر آب در انتها به دره جنگل سیستان و کوه هزار مسجد و مسیر صخره ای تفنگ دره می رسد که میعادگاه کوهنوردان و صخره نوردان است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات