۷۵۰۰ کیلومتر راه آهن در دست ساخت است

۷۵۰۰ کیلومتر راه آهن در دست ساخت است

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل و نقل الفبای توسعه است، گفت: در زمان حاضر هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح راه آهن بندرخرمشهر به شلمچه اظهار داشت: حمل و نقل الفبای توسعه است و در این بین راه آهن ایمن ترین و سریع ترین راه حمل و نقل است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن در کشور در حال بهره برداری است و هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز در دست ساخت است.

نیکزاد افزود: در سال ۱۳۹۰ نیز هزار کیلومتر راه آهن افتتاح می شود که ازجمله آن می توان به افتتاح امروز که شامل ۱۷ کیلومتر راه آهن است اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به کشور عراق قرار بود توافقنامه احداث راه آهن شلمچه به بصره نهایی شود ولی به علت اینکه وزاری مربوطه در خارج از عراق بودند این توافق حاصل نشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته این قرارداد به زودی نهایی می شود تا کشور ایران به عراق متصل و صادرات کالا به این کشور که بازار خوبی در اختیار دارد متصل شود.

نیکزاد تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این پروژه ها رونق خوزستان به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر است که در این خصوص رئیس جمهور هم نظر مثبتی برای توسعه این استانها دارد.

طول راه آهن خرمشهر به شلمچه ۱۷ کیلومتر است.

 

    نظرات