پرواز آزمایشی اولین هواپیمای چاپی جهان

پرواز آزمایشی اولین هواپیمای چاپی جهان

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irمهندسان دانشگاه ساوث‌همپتون موفق به طراحی و پرواز اولین هواپیمای چاپ‌شده جهان شده‌اند که می‌تواند تحولی در طراحی هواپیماها به وجود آورد.

هواپیمای لیزری سینتر دانشگاه ساوث‌همپتون (SULSA) یک خودروی هوایی بدون سرنشین است که تمام ساختار آن از جمله بالها، سطوح یکپارچه کنترل و درهای خروجی چاپ شده‌اند.

این هواپیما بر روی یک دستگاه سینتر لیزر نایلون EOS EOSINT P730 چاپ شده که اجسام فلزی یا پلاستیکی را ساخته و نمونه را بصورت لایه به لایه بالا می‌برد.

هیچ بستی در این هواپیما استفاده نشده و تمام تجهیزات با شیوه‌های کنارهم جای دادن اجزا بهم متصل شده‌اند، بطوری که می‌توان این هواپیما در عرض چند دقیقه بدون استفاده از ابزار در کنار هم قرار داد.

این هواپیمای برقی با طول بال دو متر از حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برخوردار بوده، با این حال در زمان پرواز تا حد زیادی بدون صدا است. این هواپیما همچنین با یک سیستم خلبان اتوماتیک کوچک تجهیز شده است.

تف‌جوش یا سینتر لیزری به طراحان اجازه ساخت اشکال و ساختارهایی را می‌دهد که ساخت آنها بطور معمول پرهزینه است. این فناوری اجازه می‌دهد تا یک هواپیما با طراحی بسیار پیچیده را طی چند روز از حالت مفهومی به اولین پرواز رساند. این کار با استفاده از مواد و شیوه‌های ساخت رایج مانند کامپوزیتها چندین ماه طول می‌کشد. علاوه بر آن، از آنجایی که هیچ ابزاری برای ساخت آن احتیاج نیست، تغییرات بنیادی در شکل و اندازه هواپیما بدون هزینه اضافی قابل انجام است.

 

 

    نظرات