اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است

اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی عصر سه شنبه  _۲۴ دی ماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: حال محیط‌زیست استان مطلوب نیست و در کنار تمامی موفقیت‌هایی که در زمینه صنعت و معدن به دست آوردیم متاسفانه در حوزه محیط‌زیست ضعف داریم.

وی افزود: امروز اصفهان در بین ۸ کلان‌شهر کشور رتبه اول آلودگی را به خود اختصاص داده است و در طول ۱۰ ماه گذشته هیچ روز پاکی برای این شهر ثبت نشده است.

وی افزود: آبان ماه امسال رئیس جمهور سیاستی کلی برای محیط‌زیست معین کرد که باید تا پایان دولت عملی شود؛ مهار ریزگردها، کنترل آلودگی هوا، حق آبه تالاب‌ها و مدیریت پسماند که متاسفانه استان اصفهان در این موارد با مشکلاتی روبرو است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۵ معدن فعال و دو هزار واحد سنگ‌بری و همچنین یک میلیون خودرو و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد، بنابراین اگر در کنار فعالیت‌های اقتصادی مراقب محیط‌زیست نباشیم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: قانون هوای پاک که مرداد ۱۳۹۶ به تصویب رسید هنوز مغفول مانده است و به‌جز فعالیت در بخش سوخت در سایر بخش‌ها نتوانسته ایم به امکانات دست‌ یابیم و خودروهای استاندارد تولید کنیم.

حشمتی تاکید کرد: بخشی از مشکلات اداره حفاظت محیط‌زیست منطقه‌ای است و باید از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، سهم محیط‌زیست پرداخت شود و صنایع نیز با توجه به قانون یک در هزار از فروش خود، مشکلات محیط‌زیستی را رفع کنند. همچنین بخشی از عوارض آلایندگی‌ها نیز باید صرف رفع مشکلات محیط‌زیستی شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات