مزار شهدای آرامستان ستارخان تخریب نشده و نخواهد شد/افتتاح پارک ستارخان تا پایان ۶ ماهه نخست ۹۹

مزار شهدای آرامستان ستارخان تخریب نشده و نخواهد شد/افتتاح پارک ستارخان تا پایان ۶ ماهه نخست ۹۹

به گزارش شهریار، رسول وظیفه شناس طی گفتگویی با پایگاه خبری تبریز بیدار اظهار داشت: در اینجا دونوع قبر (شهدا و فوت شدگان عادی) وجود دارد که طبق تفاهم نامه و صورتجلسه ای که با بنیاد شهید داشته ایم و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، به قبور شهدا دست نخواهیم زد و قبور شهدا به همان صورت باقی خواهد ماند.

او ادامه داد: تنها طرحی که بنیاد شهید دارد، طرحی شبیه معراج است که خیلی زیبا است و در مقابل قبور شهدا قرار خواهد گرفت و وسایل شهدا و وصایای آنها در آن تعبیه خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز عنوان کرد: تاکنون نیز اصلا به قبور شهدا دست نزده ایم حتی این قبور را مشخص کرده ایم تا خدای نکرده به‌این قبور دست زده نشود اما طبق مجوزی که از دادستان محترم گرفته ایم، سنگ مزار سایر قبور را بر خواهیم داشت و بجای آنها سنگ های ۲۰در۳۰ قرار خواهیم داد.

او با بیان اینکه قبور مطهر شهدا به همین صورت فعلی باقی می مانند، افزود: اگر به سایر قبور توجه کنید، سنگ های آنها را برداشته ایم و مقرر شده سنگ های ۲۰در۳۰ قرار دهیم و در فضای باز ایجاد شده با کاشت درخت، فضای سبز ایجاد می شود و هیچ گونه تخریب و یا نبش قبر انجام نشده و نمی شود.

وظیفه شناس در خصوص زمان افتتاح‌ این پارک نیز بیان کرد: سعی ما این است که در پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۹ و همزمان با بازگشایی مدارس، این پارک افتتاح شود.

شهردار منطقه ۱۰ ضمن تاکید بر اینکه شهدا ولی نعمت و تمام وجود ما هستند و همه ما مدیون آنها هستیم، خاطر نشان کرد: هیچ گونه تخریبی در قبور شهدا اتفاق رخ نخواهد داد و سعی می کنیم این قبور را تمیز کنیم.

او ادامه داد: اجازه نمی دهم احدی جسارتی به قبور شهدا در این آرامستان کند و به بنیاد شهید نامه فرستاده ایم که اگر اجازه دهند، سنگ قبور شهدا را عوض کنیم چون نزدیک‌ ۳۵ سال است که به همین حالت مانده اند و نوشته هایشان پاک شده و ما حاضریم این قبور را تمیز کنیم.

وظیفه شناس خاطر نشان کرد: چهل سال است مردم این منطقه به سبب مشکلات این مکان در سختی هستند و حیواناتی از قبیل عقرب و موش و انواع زباله در این محل یافت می شود و حالا سعی داریم یک فضای زیبا در این مکان به وجود آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات