رونق خریدوفروش خانه‌های کلنگی در شمال پایتخت/ معامله با متری ۱۲ میلیون

رونق خریدوفروش خانه‌های کلنگی در شمال پایتخت/ معامله با متری ۱۲ میلیون

www.BanaNews.irدر ماه‌های گذشته شایعات طرح تفصیلی شهر تهران قیمت انواع املاک کلنگی را با افزایش روبرو کرد به‌طوریکه املاکی در منطقه شمال تهران تا هر مترمربع ۱۲ میلیون تومان هم به فروش رسیدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همواره بازار مسکن با نزدیک شدن به ماه رمضان کمی از تب و تاب اولیه خود را از دست می دهد، بنابراین تعداد معامله ها در این موقع از سال با کاهش زیادی مواجه می شود؛ بدین ترتیب می توان انتظار داشت که بازار مسکن در شهر تهران پس از یک دوره افزایش قیمت، یک ماه را بدون اتفاق خاصی سپری کند.

اما در یک ماه گذشته خانه های کلنگی هم بی نصیب از افزایش قیمت نبودند و حتی می توان گفت که شرایط بهتری به نسبت آپارتمانها برای فروش داشتند. این موضوع به خصوص برای خانه های کلنگی در شمال شهر تهران بیشتر بود و دراین منطقه املاکی که جواز ساخت هم داشتند با قیمتهای بالایی به فروش رفتند.

البته نمی توان شایعات مربوط به طرح تفصیلی شهر تهران را نادیده گرفت، زیرا براساس این شایعات ساخت و ساز با اجرای طرح تفصیلی تهران به خصوص در شمال شهر تهران محدود می شود؛ بنابراین سازندگان تصمیم گرفتند قبل از اجرای این طرح، املاک کلنگی با جواز ساخت را خریداری کنند.

یکی از مشاوران املاک در گفتگو با مهر، گفت: خانه های کلنگی در منطقه شمال تهران به خصوص در اطراف کاخ سعد آباد از متری ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان به فروش می رسد که البته بستگی به موقعیت ملک و جواز ساخت دارد.

وی افزود: به عنوان مثال، یکی از سازندگان که فقط برای بانکها، شعبه می سازد الان در خیابان زعفرانیه متری ۱۲ میلیون تومان یک ملک کلنگی را خریداری کرده است.

این مشاور املاک بااشاره به اینکه شمال تهران خریداران خاص خود را دارد، گفت: در این محدوده املاک کلنگی حتی با قیمت هر متر مربع ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان هم معامله شده است اما معمولا این قیمت ها در سامانه ثبت معاملات ملکی با کسر یک یا دو رقم به ثبت می رسند.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی برای اعداد و ارقام بالا باید یک یا دو صفر کسر شود بنابراین ممکن است در این سامانه این ارقام کمتر از قیمت واقعی درج شوند.

لیست قیمت برخی از خانه های کلنگی در شهر تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، خانه ای کلنگی در خیابان شهدا شکوفه با ۹۰ متر زیربنا به قیمت ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می رسد، همچنین برای ۱۳۵ متری در جانبازان شرقی دونبش هر متر مربع ۴ میلیون تومان دریافت می شود.

ملکی کلنگی در بلوار ایران خودرو شهرک ۲۲ بهمن با متراژ ۱۷۴ متر با قیمت هرمتر مربع یک میلیون تومان به فروش می رسد و ۲۰۰ متری در کریم خان زند ویلا با بر ۱۰ متر و در ۳ طبقه با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

۲۱۰ متری در پونک هم با بر ۱۱ و جنوبی با قیمت هر متر مربع ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و برای ۴۲۰ متری جنوبی در الهیه با بر ۱۶ متر هم هر مترمربع ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت تعیین شده است.

ملکی کلنگی در یوسف آباد جهان آراء با ۴۰۰ متر زیربنا و بر ۱۳٫۳۰ متر با قیمت هر مترمربع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و برای ۵۵۰ متری در دروس با بر ۱۸ متر ۶ میلیون تومان در هرمتر مربع دریافت می شود.

 

    نظرات