رشد ۵۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های همکاری در یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان

رشد ۵۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های همکاری در یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان

www.BanaNews.irدبیرکل اتاق تعاون مرکزی با اشاره به عقد ۴۰ تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران گفت: این تعداد حکایت از رشد ۵۰ درصدی در قیاس با سال قبل دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین رحمانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی فضای مناسبی را برای گسترش تعاملات تجاری ایران با دیگر کشورها فراهم کرده اظهار داشت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت ساختمان نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی بین تجار و بازرگانان برگزار می‌شود که عمدتاً به همکاری و عقد قراردادهای فی‌مابین می‌انجامد.

وی ادامه داد: توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته هدف غایی اتاق تعاون مرکزی از برگزاری نمایشگاه‌ها تلقی می‌شود و لذا تسهیل فضای ارتباطی بین فعالان اقتصادی در اولویت تمام برنامه‌های این اتاق قرار دارد.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران ضمن تاکید بر پیشینه مطلوب اتاق در برگزاری نمایشگاه بین‌‌المللی صنعت ساختمان گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در روز نخست برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ۶۰ تفاهم‌نامه توسط نمایندگان شرکت‌کنندگان شرکت‌کننده در نمایشگاه به امضاء رسیده است.

وی تصریح کرد: مطابق گزارش‌ها در طول ۴ روز دهمین دور نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تنها ۴۰ تفاهم‌نامه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به امضا رسیده بود.

وی تاکید کرد: با رشد ۵۰ درصدی تفاهم‌نامه‌های همکاری در این دوره از نمایشگاه فی‌مابین ۱۲ کشور با ایران از جمله عراق، افغانستان، امارات، ترکیه، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، سوریه و آفریقای جنوبی حکایت از پویایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در بعد جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها ۲ روز از این دوره از نمایشگاه سپری و به رغم محدودیت‌های زمانی و مکانی استقبال شایسته‌ای از نمایشگاه به عمل آمده است و لذا انتظار می‌رود تعداد تفاهم‌نامه‌ها تا پایان نمایشگاه به بیش از ۲ برابر نیز افزایش یابد.

 

 

    نظرات