تشریح برنامه های فرهنگی به مناسبت بزرگداشت حماسه دوم بهمن ماه، روز فرهنگی ارومیه/فضای شهر ارومیه به مناسبت دوم بهمن ماه

تشریح برنامه های فرهنگی به مناسبت بزرگداشت حماسه دوم بهمن ماه، روز فرهنگی ارومیه/فضای شهر ارومیه به مناسبت دوم بهمن ماه

مدیر ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه گفت:  برنامه های فرهنگی متنوعی به مناسبت گرامیداشت و بزرگداشت حماسه دو بهمن ماه؛ روز فرهنگی ارومیه  در سطح شهر اجرا می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ علی اصغر احمد زاده با بیان اینکه حماسه ی دوم بهمن به ‌عنوان برگ زرین آذربایجان غربی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به تصویب  نام گذاری دوم بهمن به عنوان روز فرهنگی شهر ارومیه در این راستا شهرداری  برای بزرگداشت این روز برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می کند.

وی با اشاره به فضا سازی شهر ارومیه به مناسبت سالروز این روز، عنوان کرد: به مناسبت این روز در فضای شهر ارومیه  بنرهای موضوعی  و پوسترهای مناسبتی نصب و پخش می شود.

احمد زاده گفت: همچنین با آرمان های شهدای انقلاب و حضور مردم ارومیه در مقبره مرحوم شیخ غلامرضا حسنی تجدید میثاق  می شود.

وی حضور در منازل دو تن از شهدای انقلاب در ارومیه، چاپ و پخش تصاویر انقلاب ارومیه با محوریت مرحوم شیخ غلامرضا حسنی، برگزاری شب شعر انقلاب، یادواره شهدای انقلاب ارومیه با محوریت دوم بهمن ماه  از جمله برنامه هایی اجرایی به مناسبت گرامیداشت حماسه دو بهمن ماه و روز فرهنگی ارومیه برشمرد.

مدیر ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه در ادامه برگزاری مسابقه رسانه ای بهترین یادداشت برای دوم بهمن ماه، برگزاری تئاتر خیابانی با محوریت دوم بهمن در محلات مختلف، برگزاری مسابقه انشا با موضوع دوم بهمن و مرحوم حسنی در سطح مدارس و همچنین  فراخوان جذب عکس های قدیمی ارومیه از دیگر برنامه فرهنگی عنوان کرد.

گفتنی است؛ دوم بهمن ۵۷، سندی ماندگار در تاریخ آذربایجان غربی است که یادآور حماسه ی تاریخی به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه و مردمی است که نخستین قیام مسلحانه ی خود را با رهبری  مرحوم حجت‌ الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، مجاهد نستوه آذربایجان  به پا کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات