مردم جبهه نخست مقابله با تخریب‌گران زیبایی شهر هستند

مردم جبهه نخست مقابله با تخریب‌گران زیبایی شهر هستند

امید شریعتی‌زاده در برنامه رادیویی #صبح_سیلک، شهر را موجود زنده و به تبع آن نیازمند توسعه و پیشرفت دانست و گفت: این میل به توسعه و رشد در همه زمینه‌ها از جمله فضای بصری و مبلمان شهری باید دیده شود، نیازی که مورد استفاده عموم بوده و نیاز جامعه را برطرف می‌کند.

وی، پاسخگویی به نیاز، عدم ایجاد زائده بصری و تزریق هویت به مکان را از جمله ویژگی‌های مبلمان شهری سودمند ذکر و بیان کرد:به دلیل وجود عدم یکپارچگی در زمینه مبلمان شهری، شاهد عدم استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و رقم نخوردن بهترین اتفاقات در این زمینه هستیم.

مدیر سیما و منظر شهری سازمان زیباسازی شهرداری با یادآوری اینکه تجهیزات دستگاه‌های خدماتی نیز جزو مبلمان شهری محسوب می‌شوند،نصب نامتناسب آنها با محیط مورد نظر را در بسیاری موارد عامل بروز مشکلاتی در این حوزه خواند.

شریعتی‌زاده، اولویت به خودروها به جای انسان‌ها را یکی از مشکلات مهم طراحی فضاهای شهری در گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که روح شهر را می‌سازند نه خودروها بلکه انسان‌ها هستند و آنها می‌توانند روحیه نشاط و زندگی را به جامعه تزریق کنند.

وی با اشاره به پروژه خیابان میرعماد به عنوان محور هنرمندان، اجرای بلوک فرش و پیاده‌راه سازی آن با در نظر گرفتن مولفه‌های ارتقادهنده فضای بصری نظیر حذف تیرهای برق و اجرای شبکه به صورت زمینی، نصب المان‌های فرهنگی و... را یادآور شد.

مدیر سیما و منظر شهری سازمان زیباسازی، در خصوص پدیده تخریب نما و زیبایی شهری، مردم را جبهه نخست مقابله با تخریب‌گران دانست و بر اخطار و پیگیری قضایی از سوی سازمان زیباسازی نسبت به دستگاه‌‍‌ها و سازمان‌های متخلف خبر داد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات