روند کوچ ساکنان بافت به سایر نقاط شهر متوقف شده  ...

روند کوچ ساکنان بافت به سایر نقاط شهر متوقف شده ...

روند کوچ ساکنان بافت به سایر نقاط شهر متوقف شده است/ رضایت مردم، اولویت نخست در تملک اراضی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن با بیان اینکه هدف استراتژیک و اصلی شورای پنجم، تغییر رویکرد و نگاهی بوده که مدیریت شهری در گذشته در این منطقه داشته است، اظهارکرد: این سیاست موجب شده بود که زندگی از منطقه ثامن خارج شود؛ ما سعی کردیم زندگی عادی را به منطقه بازگردانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان قضاوت درست و کاملی از میزان موفقیت در این سیاست داشت، گفت: بدون شک طی یک تا دو سال آینده شاهد برآیند و خروجی این نگاه خواهیم بود.

حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: با قطعیت و یقین میتوان گفت که روند کوچ ساکنان از بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به سایر نقاط شهر متوقف و حتی معکوس شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد با بیان اینکه عوامل و اقدامات مختلفی در تحقق این مهم دخیل بوده‌اند، تصریح کرد: در ابتدا سعی کردیم امنیت منطقه را افزایش دهیم؛ به همین منظور حدود 15 کیلومتر دیواره به منظور جداسازی فضاهای کارگاهی و تردد شهروندان ایجاد شد و بیش از 500 پرژکتور برای تامین روشنایی نصب و به بهره‌برداری رسید.

حسینی‌پویا با اشاره به افزایش تعامل مدیریت شهری با نیروی انتظامی برای ارتقاء سطح امنیت شهروندان و زائران، گفت: علاوه بر این اقدامات، روزبازارهایی به منظور تامین مایحتاج روزانه ساکنان در سطح منطقه نیز پیش‌بینی شد.

وی افزود: در روند تملک اراضی در منطقه ثامن نیز تغییرات عمده‌ای صورت گرفت به نحوی که رضایت مردم بعنوان اولویت نخست محسوب شد و از تملک مواردی که ضرورت نداشته و در معابر عمومی قرار ندارند، پرهیز کردیم.

حسینی پویا خاطرنشان کرد: در کنار این موارد، 6 دفتر تسهیلگری نیز ویژه منطقه ثامن پیش بینی شده که در حال حاضر یک دفتر فعالیت خود را آغاز کرده و در محله راد مستقر شده است؛ این دفاتر بدنبال جلب مشارکت مردم در بازسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی هستند و شهرداری از مداخله مستقیم منع شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات