احیای بافت تاریخی، گردشگری شهر شیراز را رونق می بخشد

احیای بافت تاریخی، گردشگری شهر شیراز را رونق می بخشد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور که به همراه دکتر سید محمد بهشتی عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از بافت تاریخی فرهنگی شیراز دیدن می کرد، بازپیرایی این بخش از شهر را احیای هویت و تاریخ شهر شیراز دانست و افزود: در دو سال گذشته افتخار داشتیم که بخش های زیادی از بافت تاریخی را با همراهی مردم باز پیرایی، احیا و مرمت کنیم. مدیریت شهری بر این باور است که احیای بافت تاریخی، گردشگری شهر شیراز بلکه کشور را رونق می بخشد و نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.
شهردار شیراز با بیان اینکه تا قبل از روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، بافت تاریخی از ناهنجاری های اجتماعی بسیار رنج می برد، گفت: با نگاه جدید، تصمیمات و رویدادهای خوبی که در احیاء و مرمت بافت صورت گرفته، بسیاری از معضلات بافت تاریخی شیراز برطرف شده و امروز بافت تاریخی ثروت شهر شیراز است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته ظرف مدت دو سال گذشته در بافت تاریخی شهر شیراز گفت: ما در سال ۹۷ افتخار داشتیم پنج محور گردشگری را در بافت احیاء کنیم. اطمینان دارم در سال ۹۸ این عملیات سرعت می گیرد و البته بخش زیادی از این عملیات را سپری کرده ایم. ما در همه محورهای باقی مانده هم احیاء را انجام خواهیم داد. به خصوص در بازار وکیل و بازارهای جانبی کف سازی، بدنه سازی و سقف را احیاء خواهیم کرد بنابراین هم به بازاریان شریف شیراز هم سرمایه گذارانی که در حوزه بافت تاریخی می خواهند سرمایه گذاری کنند، این اطمینان را می دهم که سرعت احیاء و تعالی بافت را شدت خواهیم بخشید.
شهردار شیراز با تمجید از روحیه فرهنگی مردم شیراز اظهار داشت: معتقدیم مردم شیراز اصولا تعالی نگر هستند و عوض اینکه توسعه هایی را انجام دهیم که نتیجه اش تخریب شهر باشد، به دنبال تعالی شهر شیراز هستیم. اگر شهر شیراز را روح ایران بدانیم، دنبال احیای روح ایرانی در قالب شهر شیراز هستیم.
مهندس اسکندرپور در پایان گفت: کاری که دارد در بافت صورت می گیرد جز با مشارکت مردم امکان پذیر نیست یعنی مردم برای تعالی بخشی در بافت و بازار سنتی شهر محور هستند و من به سهم خودم به عنوان خدمتگزار مردم شریف شیراز در شهرداری از تک تک بازاریان محترم برای همکاری، حمایت و همگامی شان سپاسگزارم و اطمینان دارم که این همراهی روزهای خوشی را برای شهر شیراز رقم خواهد زد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات