رویکرد کمیسیون معماری؛ بازیابی جایگاه  معمار و معماری در صنعت ساختمان

رویکرد کمیسیون معماری؛ بازیابی جایگاه معمار و معماری در صنعت ساختمان

رئیس کمیسیون تخصصی معماری گفت: سال هاست که به دلیل نبود سیستم مدیریتی و نظارتی کارآمد، مهندسان معمار مجال نقش آفرینی مؤثر در شکل گیری شهر و معماری را نیافته اند.
الهام اسماعیلی در گفتگو با روابط عمومی سازمان، یکی از مشکلات حوزه شهر و معماری در یزد را دو نقشه ای بودن اغلب ساخت و سازها دانست و افزود: این روند ساخت و ساز که متأسفانه تا همین چندی قبل بین مسئولان، مردم و مهندسان پذیرفته شده بود، کنترل و نظارت بر اجرای قوانین شهری و مقررات ملی ساختمان را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: گام مهم و اساسی هیأت مدیره دوره هشتم و ریاست سازمان فراهم آوردن زیرساخت های لازم جهت اصلاح روند ساخت و ساز است تا اجرای قوانین و مقررات را تضمین و قابل کنترل نماید.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: کمیسیون معماری نیز در هماهنگی با این گام بزرگ قصد دارد ملزومات بازیابی جایگاه واقعی معمار و معماری در صنعت ساختمان را شناسایی و راهکارهای آن را به هیأت مدیره پیشنهاد دهد.
وی که به تازگی مسئولیت ریاست این کمیسیون را به عهده گرفته است ضمن تقدیر از زحمات آقای مهدی صادق احمدی ؛ رئیس پیشین کمیسیون تخصصی معماری گفت: کمیسیون فعلی کار خود را از اردیبهشت سال جاری آغاز و تا کنون ۱۶ جلسه برگزار نموده است.
وی ادامه داد: این کمیسیون علاوه بر اقدام های جاری و کوتاه مدت به برنامه ریزی و هدف گذاری های میان مدت و بلند مدت پرداخته است.
اسماعیلی از ابتدای دی ماه سال جاری به عنوان رئیس این کمیسیون در حال فعالیت است و در خصوص برنامه های کاری کمیسیون در سه ماهه پایانی سال ۹۸ می گوید: در فصل پیش رو قصد داریم به بررسی کیفی نقشه های معماری و گزارش های نظارتی مهندسان معمار پرداخته و ضمن آسیب شناسی خدمات مهندسی در این حوزه , دوره های آموزشی و مهارتی متناسب را تعریف نماییم.
وی به برنامه های بلند مدت کمیسیون اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه ها تدوین ۷ پروپوزال پژوهشی و طرح اجرایی است که امید می رود نتایج آن در ارتقاء جایگاه فنی و اجتماعی مهندسان معمار استان مؤثر واقع شود.
اسماعیلی در انتها با بیان ضرورت مشارکت های حرفه ای افزود: سعی داریم در این دوره از فعالیت کمیسیون تخصصی ، تعامل بیشتری با مهندسان معمار عضو سازمان نظام مهندسی داشته باشیم و از نقطه نظرات و همفکری اهل حرفه بهره مند شویم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات