سیل در سیستان و بلوچستان خسارات زیادی وارد کرده است/ آخرین وضعیت حاشیه‌نشینان این استان بررسی شد

سیل در سیستان و بلوچستان خسارات زیادی وارد کرده است/ آخرین وضعیت حاشیه‌نشینان این استان بررسی شد

فریدون بابایی اقدم در گفتگو با شهریار درباره حضور خود در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متاسفانه از اوایل سال جاری اتفاقات ناگوار طبیعی در سطح کشورمان افتاده است که از جمله آن ها می توان به وقوع سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور اشاره کرد.

او ادامه داد: از روزهای اول وقوع حوادث ناگوار از طرف شورای شهر و شهرداری تبریز در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و با نیازسنجی، نسبت به اعزام نیرو و ماشین آلات یا تجهیزات مورد نیاز اقدام کردیم.

بابایی اقدم یادآور شد: در اتفاقات گذشته همچون سیل استان گلستان، شهرداری تبریز توانست ماشین آلات و نیروهای خدماتی خود را به منطقه اعزام کند اما اکنون با توجه به فاصله قابل توجه تبریز و استان سیستان و بلوچستان عملا این امکان وجود ندارد.

او تصریح کرد: به عنوان عضو شورای شهر تبریز و به نمایندگی از مردم تبریز وظیفه دانستم که با سفر به این استان ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر، در جریان اقدامات انجام شده و مهم ترین نیازها باشم.

این عضو شورای شهر تبریز درباره مشاهدات خود در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان تشریح کرد: زیرساخت های حمل و نقل تخریب شده و مسیر روستاها و شهرهای کوچک تقریبا مسدود است.

او با اشاره به بارش ۲۲۰میلی متری در ۴۸ساعت گذشته در این استان تصریح کرد: امکان آذوقه رساندن نیز تقریبا کاهش پیدا کرده است و هم وطنان مان در این استان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

فریدون بابایی اقدم یادآور شد: با توجه به این وضعیت، شورای شهر و شهرداری تبریز کمک به مناطق سیل زده را در دستور کار خود قرار داده اند و در صحن علنی شورای شهر در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

این عضو شورای شهر تبریز که نائب رئیس مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور نیز می باشد، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازدید از مناطق حاشیه شهر استان سیستان و بلوچستان گفت: به لحاظ وسعت این استان و کمتر توسعه یافتگی آن، مناطق حاشیه ای وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

او یادآور شد: این بازدیدها و اطلاع از آخرین وضعیت مناطق حاشیه نشین این استان باعث خواهد شد در برنامه ریزی های آینده کمیسیون کلانشهرهای کشور به این موضوع توجه ویژه ای شود.

او تصریح کرد: در زاهدان بدترین وضعیت حاشیه نشینی حاکم است و به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی خدماتی هم به ساکنان این مناطق ارائه نمی شود و بدترین مناظر شهرنشینی را در این منطقه شاهد هستیم.

عضو شورای شهر تبریز همچنین از انجمن های خیریه و مردم نوع دوست تبریز خواست که با توجه به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان نسبت به کمک و امدادرسانی اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات