ارسال نخستين محموله كمكي شهرداري اصفهان به سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي صبح امروز _شنبه 28 دي‌ماه 98_ در برنامه راديويي «سلام اصفهان» اظهار كرد: هفته گذشته با مشخص شدن ابعاد گسترده سيل در سيستان و بلوچستان  و احصاء نيازهايي كه در اين منطقه وجود داشت و با توجه به تجربه‌اي كه شهرداري اصفهان در جريان سيل خرم آباد و خوزستان به دست آورده بود، همچنين درخواست‌هاي مردم براي دريافت كمك،  با انگيزه‌اي كه شهرداري و شوراي شهر اصفهان براي كمك به مردم داشتند، آمادگي خود را براي كمك رساني به شهرداران و مسئولان استان سيستان و بلوچستان اعلام كرديم.

وي افزود: بلافاصله روز چهارشنبه نيروها، تجهيزات و امكانات امدادي شهرداري اصفهان به سمت سيستان و بلوچستان اعزام و از روز گذشته در شهر كنارك مستقر شده و در حال امدادرساني است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با تشكيل جلسه ستاد بحران در استانداري اصفهان و تقسيم كار، روز پنجشنبه به همراهي تعدادي ديگر از افراد عازم سيستان و بلوچستان شده و از شهر كنارك و منطقه دشتياري بازديد كرديم و از نزديك در بخش اوركي حجم سيل و عمق تخريب را مشاهده كرديم.

وي با بيان اينكه سيل در سيستان و بلوچستان خسارات زيادي را به باغات و زمين‌هاي كشاورزي مردم وارد كرده است، تصريح كرد: سيل راه‌ها را تخريب كرده و باعث شده دام‌هاي مردم تلف شده و خسارات زيادي بر جاي بماند، اما خوشبختانه تلفات جاني بسيار كمي برجا گذاشته است.

نوروزي گفت: در سيستان و بلوچستان جلسه‌اي با استاندار و تعداد ديگري از مسئولان اين استان در فرودگاه كنارك برگزار كرديم و در خصوص نيازها و نحوه خدمت رساني گفت و گويي انجام و براي خدمات رساني بهتر قرار شد به شهرهاي نيك شهر و بخش‌هايي كه در اين مناطق مستقر هستند توسط نيروهاي اصفهان و خيريه‌ها امدادرساني شود.

وي تاكيد كرد: بنابراين از مردم اصفهان كه هميشه كمك رسان نيازمندان بودند تقاضا مي‌شود هرچه سريع‌تر كمك‌هاي خود را با هماهنگي ستاد بحران، هلال احمر، شهرداري و ديگر مراجع به اين محل‌ها ارسال كنند تا اقدامات با هماهنگي انجام و به افراد نيازمند، امدادرساني شود.

شهردار اصفهان اظهار كرد: علاوه بر كمك‌هايي مانند پتو و مواد خوراكي، بايد با تامين اعتبار و ارسال تجهيزات در زمينه بازسازي زيرساخت‌ها شامل راه‌ها، مسيرهاي عبور و مرور، پل‌ها و منازل مردم كه به شدت تخريب شده، كمك رساني انجام شود.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون تعدادي از خيريه‌هاي اصفهان در سيستان و بلوچستان مستقر هستند كه مردم مي‌توانند با ارسال كمك‌هاي خود آنها را ياري كنند.

نوروزي عنوان كرد: شرايط در اين شهرها به گونه‌هاي است كه بايد همه كساني كه مي‌توانند، به ميدان بيايند و كمك كنند تا بخشي از آلام مردم كاسته شود زيرا وسعت تخريب‌ها بالا است.

وي ابراز اميدواري كرد: با كمك همه مردم هرچه زودتر شرايط زندگي مردم نيازمند سيستان و بلوچستان به حالت عادي بازگردد و خيريه‌هاي اصفهان با كمك مردم بتوانند در ساختن مدارس، منازل و خانه‌هاي بهداشت كه وجود آنها ضروري است، اقدام كنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات