100 کيلومتر از شبکه توزیع آب تربت‌حيدريه نشت‌یابی شد

100 کيلومتر از شبکه توزیع آب تربت‌حيدريه نشت‌یابی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "صادق یوسفی" 30 درصد شبکه توزيع آب شهرستان تربت‌حيدريه را فرسوده دانست و بر نوسازي و بهسازي شبکه به‌منظور کاهش هدررفت آب و آب به حساب نيامده تاکيد کرد و خواستار مشارکت شوراها در کمک به مديريت آب شد.
وی با اشاره به اینکه این عملیات باعث جلوگيري از هدررفت آب به ميزان دو ليتر بر ثانيه شده است، افزود: شرکت آب و فاضلاب تربت حيدريه از طريق 36 حلقه چاه و دو رشته قنات 620 ليتر در ثانيه آب را  در اختيار مشترکان قرار مي‌دهد.
وي مصرف روزانه آب شهرهاي تابعه شرکت را در پيک مصرف افزون‌بر 770 ليتر اعلام کرد و با بيان اينکه  170 ليتر بر ثانيه در پيک مصرف کمبود آب داريم، اظهار داشت: در 9 ماه سال جاري 12 ميليون و 233 هزار مترمکعب آب در اين شرکت استحصال  شده است.
مديرعامل شرکت آبفاي تربت‌حيدريه همچنين از تصويب یک‌هزار و 184 ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني سال 98 استان به پروژه‌هاي آب و فاضلاب این شهر خبر داد و گفت: در سال جاري با  توجه به انعقاد قرارداد با سرمايه‌گذار بخش خصوصي حدود پنج کيلومتر خطوط جمع آوري فاضلاب در نقاط مختلف شهر تربت‌حيدريه اجرا شد که حاصل آن نصب 450 فقره انشعاب جديد فاضلاب است.
وي اظهار اميدواري کرد: با ادامه پروژه و اجراي دو کيلومتر ديگر از خط جمع‌آوري، بخشي از مشکلات شهروندان در حوزه فاضلاب رفع شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات