احمدی نژاد:  کل توان مالی و مدیریتی کشور برای رفع نیاز مسکن بسیج شده‌اند

احمدی نژاد: کل توان مالی و مدیریتی کشور برای رفع نیاز مسکن بسیج شده‌اند

www.BanaNews.irرئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون تمام توان مالی، مدیریتی و اجرایی کشور بسیج شده است که به سرعت به نیاز مسکن در کشور پاسخ داده شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود احمدی نژاد در مراسم ثبت جهانی بازار سنتی تبریز که امروز یکشنبه در محل این بازار برگزار شد گفت: آذربایجان دیار عشق و حماسه و دلدادگی و سرزمین مردان و زنان مومن و تاریخ ساز است.

وی افزود: آذربایجان علم عزت و سربلندی ملت ایران بوده و همواره نمادی از پایداری و ایستادگی را به نمایش گذاشته است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به بهره برداری از ۶هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تمام توان مالی، مدیریتی و اجرایی کشور بسیج شده است که به سرعت به نیاز مسکن در کشور پاسخ داده شود .

وی به پروژه ۷۵ واحدی مسکن مهر در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: مسئولان دولت در صدد هستند که علاوه بر واحدهایی که امروز به مرحله تحویل رسیده است ۱۶ هزار واحد دیگر را در این استان تا پایان سال تحویل دهند.

احمدی نژاد به پروژه دوم در رابطه با آزادراه زنجان - تبریز- بازرگان اشاره کرد و گفت: آرزوی تاریخی مردم تبریز و غرب آن این بود که گردنه های صعب العبور برداشته شده و مردم بتوانند به راحتی حدفاصل تبریز به زنجان را طی کنند که با افتتاح این پروژه این آرزوی مردم برآورده شد.

وی میزان بودجه صرف شده برای این قطعه از آزادراه را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها برای دو تونل شبلی که حدود ۵ کیلومتر طول دارد ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس جمهور آزاد راه کنونی تهران-زنجان- تبریز - بازرگان را طولانی ترین آزادراه کشور ذکر کرد و گفت: مسیری که در گذشته ۱۳ ساعت طی آن زمان می برد هم اکنون با سرعت مجاز در حدود ۵ ساعت و نیم می توان پشت سر گذاشت.

وی در ادامه سخنانش به ثبت جهانی بازار سنتی تبریز اشاره کرد و گفت: این پروژه مهمتر از دو پروژه دیگر است زیرا با هویت یک ملت مرتبط است.

احمدی نژاد در ادامه تصریح کرد: یک ملت به چند چیز زنده است که یکی از آنها هویت است .

رئیس جمهور افزود: ملتی که هویت ندارد همانند انسانی است که فاقد حافظه است و در واقع توانمندی یک ملت به هویت آن بستگی دارد.

وی گذشته تاریخی ملتها را رکن اصلی هویت آنها دانست و افزود: پرش ما به آینده های پرافتخار از سکوی گذشته ما صورت می گیرد و نباید و نمی شود گذشته یک ملت را از صفحه ذهنش پاک کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر ملتی بخواهد به اهداف بزرگ دست پیدا کند باید به طور مستمر گذشته تاریخی خود را یاد کند.

رئیس جمهور در ادامه به بازار تبریز اشاره کرد و گفت: این بازار نشان دهنده عظمت تاریخ ملت ایران است و ویژگی های منحصر به خود را دارد .

وی ویژگی نخست بازار تبریز را هنر و زیبایی دانست که با زندگی مردم در هم آمیخته است و ادامه داد: دومین ویژگی مهم بازار تبریز رابطه میان کسانی است که در بازار در حال کسب و کار هستند و با مردم ارتباط برقرار می کنند.

احمدی نژاد همچنین بازار تبریز را نشانه ایستادگی و دفاع از استقلال ملت ایران دانست و گفت: از این مرکز پشتیبانی های بسیاری از مجاهدین و انقلابیون در طول تاریخ صورت گرفته است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بخش مهمی از مشکلات جامعه امروزی در ایران و جهان را به دلیل فاصله گرفتن از همین ویژگی ها دانست و گفت: ملتی که همدلی و روحیه انقلابی داشته باشد هرگز دچار مشکل نمی شود.

وی افزود: وقتی امروز ما ثبت جهانی این بازار را جشن می گیریم در واقع از کسانی یاد می کنیم که با مجاهدت های مختلف و سختی ها در مقابل اشغالگران و وابستگان به بیگانه ایستاده اند.

احمدی نژاد همچنین ثبت جهانی بازار تبریز را ارائه الگوی زندگی بهتر به جهان دانست و از سازمان یونسکو و سازمان میراث فرهنگی کشور برای معرفی این اثر بزرگ جهانی تشکر کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ماموریت امروز در کشور را ساختن ایران اعلام کرد و گفت: ایران هم شایستگی و هم توانایی لازم برای این امر را دارد.

وی افزود: اگر امروز ما از زیبایی های آثاری مثل بازار تبریز استفاده می کنیم ناشی از تلاش ها و خون دل خوردن گذشتگان ما است .

احمدی نژاد در عین حال گفت: اگر بخواهیم همه ارزش های متعالی را دریک کلمه خلاصه کنیم فکر می کنم باید به این نکته توجه داشته باشیم که لازمه اش محبت نسبت به یکدیگر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر عمل برآمده از محبت اثرگذار و ماندگار است، گفت: همه دعاهای ماه رمضان با درخواست خوبی ها برای دیگران ارتباط دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ما ساخته شده ایم به اوج کمال انسانی برسیم، تصریح کرد: هر کسی بخواهد خود را مورد سنجش قرار دهد که آیا در مسیر کمال حرکت کرده است یا نه بی شک محبت به انسانها و عشق به خوبی ها معیار اصلی آن می تواند باشد.

احمدی نژاد خواستار اطلاق ماه عشق به دیگران به ماه رمضان شد و گفت: اگر چنین اتفاقی به واقع رخ دهد خواهید دید که چقدر زندگی ما انسانها عوض خواهد شد.

 

 

    نظرات