محور گردشگری حافظ تا پایان سال عملیاتی می شود

محور گردشگری حافظ تا پایان سال عملیاتی می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی افزود: مرحله نخست عملیات اجرایی این طرح یعنی حدفاصل چهارراه حافظیه تا ابتدای خیابان نفت تا پایان امسال عملیاتی می شود.
طهماسبی در خصوص عبور و مرور در این محور گفت: در مرحله اول شاهد ممنوعیت عبور و مرور خودرو در این محور هستیم و کل مسیر به پیاده راه تبدیل می شود.
شهردار منطقه سه شهرداری شیراز ادامه داد: محور گردشگری و تاریخی حافظ از دروازه قرآن آغاز و پس از گذر از چهارراه حافظیه و دروازه اصفهان به بازار وکیل منتهی می شود.
وی اضافه کرد: در مسیر این محور، طرح های مرتبط با گردشگری از جمله احیای چهار باغ قدیم شیراز یعنی باغ های نو، جهان نما، ملی و اسناد ملی و اتصال آنها به هم اجرا و احیا می شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از بخش های این محور احیای نمادین مسیر آب رکن آباد و آب نماهای در مسیر این طرح است. از سوی دیگر در کنار این مسیر برخی طرح های فرهنگی و گردشگری از جمله خانه های تئاتر و سالن اپرا ایجاد و کل مسیر سنگ فرش می شود. همچنین شاهد اجرای مسیر تراموا نیز در این محور خواهیم بود.
وی افزود: یکی دیگر از طرح ها اجرای محور گردشگری و فرهنگی عرفان حد فاصل موزه سنگ هفت تنان، چهل مقام و آرامگاه حافظیه است که هم اکنون در مراحل مطالعات اولیه قرار دارد و با اجرای آن شاهد تحولات بسیاری در حوزه گردشگری منطقه خواهیم بود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات