تاکید شهردار کرمان بر ضرورت توجه به حقوق کودکان

در راستای تحقق شهر دوستدار کودک:

تاکید شهردار کرمان بر ضرورت توجه به حقوق کودکان

شهردار کرمان با تاکید بر ضرورت توجه به حقوق کودکان گفت: در این راستا باید برنامه‌ریزی  داشته باشیم و برای این برنامه‌ها بودجه‌ی لازم در نظر گرفته شود و در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید lori dar shahr dostdar kodak.jpeg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahr dostdarkodak1.jpeg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdar dar shahr dostdar kodak.jpeg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری «شهر دوستدار کودک» در محل شهرداری کرمان افزود: در این راستا نیاز است که بحث فرهنگسازی را به صورت جدی مدنظر قرار دهیم و مشارکت و همکاری همه‌ی دستگاه‌های دولتی تاثیرگذار در این حوزه را داشته باشیم، ضمن اینکه مشارکت اجتماعی و حضور مردم نیز مبحث مهمی است که بدون توجه به آن نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

وی ادامه داد: در واقع بار اصلی پرداختن به موضوعات«شهر دوستدار کودک» بر عهده مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر و کودکان، است.

شهردار کرمان افزود: نیاز است که جنبشی ایجاد و به ما یادآوری شود که مهم ترین سرمایه‌های هر خانواده و جامعه، کودکان هستند که باید درجهت احقاق حقوق آنها با جدیت گام برداریم.

عالم‌زاده تصریح کرد: با هم افزایی و یکپارچگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط می توانیم به نتایج خوبی در حوزه «شهر دوستدار کودک» دست پیدا کنیم و قرار است در این راستا کارگروه‌هایی شکل بگیرد و با حضور فعالانه‌ی اعضاء در جلسات کارگروه‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کودکان مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند، افزود: مهم ترین زمان شکل‌گیری شخصیت افراد در دوره کودکی است که باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم و در این حوزه نیاز به طرح، برنامه و نقشه‌ی راه، با رویکرد حمایت از کودکان داریم.

عالم زاده تصریح کرد: انتظار می رود که با انجام هماهنگی های لازم، در هر منطقه یک پارک ویژه کودکان در نظر گرفته شود و در این راستا مشاور ویژه ای تعیین شود تا فضایی مناسب برای استفاده‌ی کودکان فراهم شود، هرچند که در حال حاضر در پارک ها، فضاهای ویژه کودکان در نظر گرفته شده است اما در این طرح به صورت ویژه، برنامه ریزی دقیق برای ایجاد بستر مناسب جهت استفاده‌ی عموم کودکان انجام گیرد.

شهردار کرمان در ادامه با اشاره به مبحث ایمن سازی محدوده‌ی مدارس که توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک صورت می گیرد، افزود: همچنین بحث همیار سبز باید احیاء شود و شوراهای دانش‌آموزی نیز شکل بگیرد تا تعامل بهتری دانش‌آموزان و شهرداری ایجاد شود.

عالم‌زاده از کلیه ارگان هایی که تمایل دارند در حوزه «شهر دوستدار کودک» فعالیت داشته باشند و می خواهند در این راستا از ظرفیت های شهرداری استفاده کنند، خواست تا برنامه های خود را دبیرخانه شهرداری اعلام کنند و در این راستا با شهرداری هماهنگ باشند تا شاهد نتایج خوب و هم افزایی مثبتی در این زمینه باشیم.

وی گفت: امید است که برگزاری این نشست، سرآغازی خوبی برای پرداختن به این حوزه باشد.

دبیر ستاد «شهر دوستدار کودک» نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این ستاد گفت: کیفیت جامعه به کیفیت شیوه‌های تربیتی و فضای مناسب برای تکامل کودکان بستگی دارد چراکه کودکان، آینده سازان جامعه به شمار می روند و باید به نیازهای آنها توجه داشته باشیم.

سارا کارگر جهرمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف شهر دوستدار کودک، احقاق حقوق کودکان است، افزود: در واقع شهر دوستدار کودک، شهری است که زمینه ساز رشد و ارتقاء ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و مواردی از قبیل امنیت، نشاط ، سلامت و سایر موارد مربوط به حوزه کودکان باشد.

وی افزود: باید در این زمینه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات