لزوم تعیین رقم معقول برای ارزش منطقه ای در سطح شهر

لزوم تعیین رقم معقول برای ارزش منطقه ای در سطح شهر

رمضانپور:
لزوم تعیین رقم معقول برای ارزش منطقه ای در سطح شهر
لزوم تعیین رقم معقول برای ارزش منطقه ای در سطح شهر
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت جلسه مشترک کمیسیون بودجه و کمیسیون عمران در بیست و هشتمین روز از ماه دی با حضور اعضا و مشاورین دو کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در ابتدای جلسه با تمجید از کمیسیون بودجه برای ابتکار عمل و استفاده از نظرات افراد مسئول در بررسی لایحه اصلاحیه و وضع برخی مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال 99 شهرداری تصریح نمود: یکی از اقدامات خوب در جلسات، قرار دادن ارزش منطقه ای به عنوان یک مبنا و پایه برای تعرفه و عوارض بود. در همین راستا می توان عوارض احداث و عوارض مازاد بر تراکم و همچنین موراد مربوط به کمیسیون ماده 5 را بر همین اساس دریافت نمود.
احمد رمضانپور نرگسی خواستار برطرف نمودن مشکلات مالی شهرداری بدون ایجاد فشار به مردم شد و افزود: فرمولهایی که برای محاسبه تعرفه و عوارض وجود دارد برای مردم گیج کننده است و باید ساده سازی شود.
وی ادامه داد: با افزایش ارقامی که با روز رسانی در بحث بلوک بندی انجام گرفت شهرداری در ادامه دچار مشکل می نماید. از آنجایی که فرصت کافی برای بررسی همه بلوک ها وجود، ندارد بهتر است چند منطقه مشخص مانند فاز جدید خیابان معلم، خیابان احسان دوست، خیابان 8 دی و ... که سابق بر این وجود نداشته را به روز رسانی نماییم.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به لزوم ساده سازی فرمولها بیان نمود: فرمول های مربوط به عوارض و تعرفه موجب سردرگمی مردم خواهد شد و باید این فرمول ها ساده سازی شود ولی از آنجایی که تا چند روز آینده باید این لایحه برای طی مراحل قانون در زمان مقرر به فرمانداری ارسال شود، این امر باید در فرصتی مناسب تر انجام گیرد.
حجت جذب افزایش در برخی از ردیف ها را نامناسب دانست و همچنین خواستار گرد شدن اعداد اعشار در تعرفه خدمات و عوارض شد.

در ادامه جلسه بندهای مختلف بررسی شد و اصلاحیه بند 7 ماده 12 حذف گردید تا ضرایب دقیقا به مانند سال قبل اعمال شود. همچنین مقرر شد کل ارزش قیمت منطقه ای به میزان مناسب و عادلانه افزایش یابد و فقط چند بلوک خاص که در توسعه شهر به وجود آمدند و ارزش آن در شرایط جدید منطقی نیست به روز رسانی شود.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات