تأکید بر واقعی نمودن بودجه سال 99 و تسریع در اتمام پروژه های شاخص شهرداری ساری

تأکید بر واقعی نمودن بودجه سال 99 و تسریع در اتمام پروژه های شاخص شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، دراین جلسه که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری و اصحاب رسانه برگزار گردید، بر ضرورت واقعی نمودن بودجه سال 99 شهرداری ساری و تسریع در اتمام پروژه های شاخص شهر تأکید شد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه پیرامون حوادث اخیر نطقی را ایراد نمود. وی در نطق خود ترور ناجوانمردانه چهره های موثر و کم نظیر محور مقاومت توسط آمريكاي جنايتكار را مورد توجه قرار داد و گفت: اين اقدام بزدلانه، بيانگر ترس آمريكایي ها از رویارویی مستقیم با اين دلاوران است که دنیا مديون خدماتشان مي باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عمری مجاهدانه زیست و قدم جز در راه خدا و در مسیر اطاعت از ولایت برنداشت و دور از انتظار نبود كه شهادت را از درگاه حضرت حق‌ هدیه بگیرد و حقیقتاً شهادت هنر مردان خداست. بنده به نمایندگی از اعضای محترم شورا شهادت مظلومانه فرمانده محبوب و دلاور نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سردار سپهبد حاج قاسم سليماني را يكبار ديگر به ساحت مقدس حضرت ولي عصر امام زمان (عج)، رهبري معظم و معزز انقلاب و ملت بزرگ ايران تسليت عرض مي نمائيم.

وی گفت: پس از اين حادثه ناگوار كه ملت ايران و ملت هاي مسلمان و آزاده منطقه و جهان را داغدار نمود، فرمانده معظم و معزز کل قوا در پيامشان فرمودند انتقام سختي در انتظار جنايتكاراني است كه دست به اين ترور ناجوانمردانه زدند . لذا پيش از آنكه پيكر مطهر اين سردار سرافراز سپاه اسلام بخاك سپرده شود، فرزندان غيور ملت ايران در نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با موشك باران بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا در منطقه، چنان سيلي محكمي به اين رژيم جنايتكار زدند كه صداي آن در اقصي نقاط جهان طنين انداز شد و نه تنها هيمنه پوشالي شيطان بزرگ را فروريخت بلكه رسوايي بزرگي را به او تحميل نمود.

شمشیربند تصریح کرد: البته انتقام اصليِ خونِ پاكِ سردار شهيد سپهبد سليماني و مجاهد بزرگ اسلام ابو مهدي المهندس و ديگر ياران اين دو عزيز، قطع پاي آمريكا از منطقه و اخراج ذلت بار سربازان تروريست آمريكايي مي باشد كه به ياري حق و با پايداري رزمندگان شجاع جبهه مقاومت محقق خواهد شد.

وی تأکید نمود: اگرچه مردم ما بخاطر از دست دادن فرزندان شايسته و شجاعِ خود اندوهگين هستند اما هرگز دلشان از خوي وحشيگريِ آمريكا نلرزيد بلكه عزمشان براي مقابله با شيطان بزرگ جزم تر شد. حقيقت اين است كه هيچ حادثه اي نمي تواند مردم ما را خسته كند. ما همان بسيجيان و سپاهيان و مردم سالهاي 60 و 61 هستيم و هركدام از مردم ما يك بمب و موشك انفجاري است كه زمان و مكان اين انفجار عليه استكبارِ جهاني در كلام و فرمان رهبري معظم و معزز انقلاب خواهد بود و هر وقت فرمانده معظم كل قوا فرمان دهد، زمانِ انفجار است و اين موشك ها تمام شدني نيست. چنانكه حضور چند ميليوني هموطنان ما در مراسم تشييع و وداع اين شهيد عزيز خود گوياي همين حقيقت است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: سردار شهيد سليماني بخاطر مهرباني و مردم داري، صداقت و وفاي بعهد، شجاعت و خستگي ناپذيري، تواضع و افتادگي، معرفت و حُسن سلوك و بخاطر نگاه فراجناحي و عشقي كه به مردم داشت، محبوب دلها شد و نقش تعيين كننده ايشان در پيروزي جبهه مقاومت در برابر تروريست هاي تكفيري، بُعدِ ديگري از شخصيت ايشان است كه او را به محور جريان مقاومت و ياور ملت هاي مسلمان و مستضعفين تبديل نمود و همين نفوذ و محبوبيت بود كه كينه و عداوت استكبار و صهيونيست را عليه اين شهيد عزيز بر انگيخت.

وی اظهار داشت: حاج قاسم چهل سال از عمر پر بركتش را وقفِ  جهاد در راه استقلال و اقتدار و امنيتِ كشور و منطقه نمود و در اين راهِ خطير، همواره مصداق (اَشِدّاءُ عَلَي الْكُفّار رُحَماءُ بَيْنَهُمْ) بود و در عينِ جذبه و ابهت فرماندهي، تواضعي بي مثال داشت يعني اگر سردمداران ظلم و كفر و الحاد از تدبير فرماندهي و نگاه نافذش در وحشت و هراس بودند ولي مظلومان و مستضعفان در سايه سارِ مهر و عطوفتش احساسِ امنيت مي كردند.

شمشیربند افزود: وقتي حضرت آقا آن تعابير شگرف را در مورد ايشان بكار مي برند و اين شهيد را نمونه برجسته تربيت شدگان مكتب اسلام و انقلاب و سرداري شجاع و با تدبير و مخلص مي دانند و يا سيد بزرگوارِ مقاومت، سيد حسن نصرالله آنجا كه درباره انتقام خون سردارِ شهيد سليماني سخن مي گويد ، بديلي در آمريكا براي او نمي بيند، در واقع جايگاه رفيع حاج قاسم را به ما نشان مي دهند كه شايسته ي چنين شهادتي بود.

وی با بیان اینکه اين شهید گرانقدر حق بزرگی به گردن همه ما دارد، افزود: معتقديم ياد و نام اين سردارِ فداكارِ ملت، همواره بايد زنده بماند به همين جهت با پیشنهاد شهرداری و موافقت همكاران ما در شورای اسلامی شهر ساری بلوار حدفاصل سه راه جویبار و میدان فرح آباد (کمربندی غربي) به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد. البته از همشهريان قدرشناس و عزيزمان هم بايد تشكر كنيم كه در حركتي حماسي ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي آمريكا و ابراز انزجار از اين ترور ناجوانمردانه ، با آن شهيد بزرگوار عهد بستند كه راه نوراني اش را ادامه خواهند داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: حادثه تلخ ديگري كه مقارن همين ايام اتفاق افتاد، سانحه اي بود كه براي هواپيماي اوكرايني رخ داد و در آن تعدادي از هموطنان عزيز ما جان خود را از دست دادند. اين حادثه دل همه ما را به درد آورد. جا دارد به خانواده هاي داغدار اين عزيزان تسليت عرض نمائيم.

وی با اشاره به اینکه در خلال اين حوادث كه همه ريشه در تهديدها و تنش آفريني هاي دولتمردان ماجراجو و پليد آمريكا دارد، متأسفانه عده معدودي سعي نمودند با موج سواري، حماسه حضور چند ميليوني  مردم در صحنه را تحت الشعاع قرار دهند، گفت: با بيانات روشنگرانه و راهگشاي مقام معظم و معزز رهبري در خطبه هاي نماز جمعه ديروز تهران، ضرورت بصيرت افزايي و دشمن شناسي براي مردم خصوصاً جوانان ما تبيين گرديد هرچند ملت هميشه بيدار ما با موج عظيمي كه براي شركت در نماز جمعه حماسي 27 دي ماه براه انداختند نشان دادند كه هرگز تحت تأثير اقدامات مذبوحانه و منافقانه معاندان قرار نخواهند گرفت.

شمشیربند همچنین اعلام کرد: هفته گذشته به اتفاق آقاي شهردار بازديدي از مناطق الحاقي هِوِلا داشتيم. توجه به موضوع عمران و سازندگي در اين مناطق حائز اهميت است و براي آنكه بحث الحاق، عينيت پيدا كند و اهالي احساس كنند كه در حوزه شهري زندگي مي كنند، ارائه خدمات متوازن و توزيع عادلانه خدمات و امكانات شهري در اينگونه مناطق لازم هست. همانطوركه در جريان بازديد هم تأكيد كردم از جمله عواملي كه به توسعه و شكوفايي ظرفيت هاي اين منطقه كمك شاياني خواهد كرد تكميل پروژه پل تا پل مي باشد بنابراين تسريع در آن مورد انتظار ماست.

شمشیربند: برای شهردار هیچ جلسه ای مهم تر از جلسه شورا نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به عدم حضور شهردار در جلسه که دلیل آن شرکت در جلسه دیگری ذکر شده بود، تأکید کرد: برای آقای شهردار هیچ جلسه ای نباید مهم تر از جلسه شورا باشد چراکه حضور ایشان در این جلسه ضرورت داشته بویژه آنکه پرونده های مهمی مطرح بوده که بررسی آنها حضور شخص شهردار را ایجاب می کرد.

در ادامه جلسه، رسیدگی به مصوبات کمیسیون ها در دستور کار شورا قرار گرفت و پس از آن تعدادی از اعضاء در خصوص مسائل و مشکلات شهر ساری به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
پیاده رو سازی قارن و کانال هدایت آبهای سطحی در خیابان انقلاب نیمه کاره رها شده اند

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به ناقص ماندن پروژه پیاده رو سازی خیابان قارن گفت: پیاده روسازی سمت راست این خیابان در سالهای قبل انجام شد و به انتها رسید اما سمت چپ آن دو سالی می شود که به حال خود رها شده است. وضعیت پیاده رو در برخی نقاط این خیابان بسیار نامناسب است و در رفت و آمد مردم مشکل آفرینی می کند. خواهشم این است که با توجه به قرار گرفتن این خیابان در مرکز شهر، تکلیفش هرچه زودتر مشخص شود.

وی از نیمه کاره ماندن کانال هدایت آبهای سطحی در خیابان انقلاب ساری نیز انتقاد کرد و اذعان داشت: کانال این خیابان تا مقابل استانداری احداث شده و باید تا ابتدای خیابان پیوندی ادامه پیدا می کرد اما متأسفانه این پروژه نیز قریب به دو سال می باشد که به حال خود رها شده است. همین امر موجب آبگرفتگی خیابان فرهنگ حد فاصل حسینیه میرسرروضه تا خیابان سعدی در زمان بارندگی های شدید می شود. بنده این مورد را برای سومین بار است که تذکر می دهم.

نجاریان با بیان اینکه به نظر می رسد فاز سوم پروژه میدان ابن شهرآشوب تعطیل است، اضافه کرد: این پروژه به سازمان عمران واگذار شده و شنیده ام از سازمان اینگونه خواسته اند که فقط بخش بیرونی پروژه انجام شود و کاری به داخل آن نداشته باشند. ما (شورا و شهرداری) با مالکان واحدهای تجاری واقع در محل اجرای این پروژه توافق نموده ایم و متعهد شده ایم که واحدهای احداث شده به آنها واگذار شود. شهرداری در حال حاضر ماهانه چند صد میلیون تومان به عنوان اجاره به مالکین این واحدها پرداخت می کند. بنابراین اگر قرار است این پروژه افتتاح شود باید بصورت کامل انجام شود. اینکه بخواهیم فقط بخش بیرونی پروژه را درست کنیم و قسمت داخل آنها به حال خود رها شود، هیچ فایده ای ندارد.

وی بر ضرورت توجه ویژه به ورودی های شهر ساری در اضلاع مختلف تأکید کرد و گفت: این ورودی ها با مشکلاتی مواجه هست. ورودی شرقی ساری که گویا پیمانکار پروژه، آن را رها کرده است باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

فرامرز نقیبی رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای شهر ساری:
گزارش های مورد درخواست من از شهرداری به شورا ارسال نشده است

فرامرز نقیبی رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه مواردی را قبلاً از شهرداری خواسته بودم اما پاسخی دریافت نکردم، اظهار داشت: شهرداری باید به شورا گزارش دهد که تاکنون چند درصد از بودجه سال 98 آن محقق شده است؟ چراکه شهرداری در حال نهایی کردن لایحه بودجه پیشنهادی سال 99 خود می باشد لذا ما با آگاهی از وضعیت تحقق بودجه سال جاری می توانیم به آنها درتدوین بودجه مناسب تر برای سال آینده کمک کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید پروژه هایی که ارزش ریالی آن ها بالای 500 میلیون تومان است را جهت اطلاع به کمیسیون عمران شورا ارسال نماید، گفت: باید به ما گزارش داده شود که مقدار خرید آسفالت چه از سازمان عمران و چه از بخش خصوصی چقدر بوده و در کجاها مصرف شده است؟ همه این خواسته های ما برای این است که می خواهیم شهرداری از شورا کمک بگیرد تا از انحرافات بودجه ای جلوگیری و بودجه شهرداری واقعی تر شود.

نقیبی با اشاره به اینکه در خصوص نیروگاه زباله سوز به مردم قول داده ایم که تا پایان اردیبهشت ماه ابنیه آن به پیشرفت صد در صد برسد، گفت: گزارش پیشرفت این پروژه نیز باید به شورا ارسال شود.

وی عدم رسیدگی به وضعیت راننده های استیجاری از سوی شهرداری ساری را نیز مورد انتقاد قرار داد و افزود: این رانندگان مدت هاست که به ما مراجعه می کنند و بنده بارها در جلسه شورا خواستار حل مشکلات آنها شدم اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت. در خصوص نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری هم گزارشی خواستم که با درج نام معرف آنها به شورا ارسال شود که این مورد نیز اجرایی نشده است.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری به مشکلات مناطق تازه الحاق شده رسیدگی کند

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری گفت: اخیراً به اتفاق ریاست شورا و شهردار بازدیدی از منطقه تازه الحاق شده هولا داشتیم. مردم منطقه نگرانند که مبادا گرفتار حاشیه نشینی شوند لذا خواسته من از شهرداری این است که به مشکلات مردم این منطقه رسیدگی کنند.

وی با ابراز تشکر از خدماتی که شهرداری ساری به اهالی منطقه جنوب شهر ارائه نموده اظهار داشت: موضوع روشنایی بلوار کشاورز در ورودی جنوبی شهر مطرح است که در آنجا نصب تیر برق ها و لامپ ها انجام شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده که خواهشم این است پیگیری لازم صورت گیرد تا بهره برداری شود.

آقامیری به مشکلات اهالی روستای تنگه لته ساری نیز اشاره و تصریح کرد: ورودی تنگه لته با توجه به شیبی که دارد و سرعت بالایی که ماشین ها دارند، اگر طراحی و برنامه مناسبی برای آن صورت نگیرد، زمینه تصادفات رانندگی فراهم می شود بنابراین باید از سرعت گیر برای آن منطقه استفاده شود.

وی همچنین از کم توجهی شهرداری به مصوبات کمیسیون بودجه و حقوقی در سال 98 انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است این اتفاق در سال 99 هم بیفتد، درخور و زیبنده اعضای شورا نیست.

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر ساری:
چابکی بیشتری از شهرداری انتظار داشتیم

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به فرا رسیدن فصل بررسی و تصویب بودجه سال 99 شهرداری ساری به همکارانش گفت: از اول تا پایان بهمن ماه موعد بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات و همچنین بودجه سال آینده شهرداری است. طبق زمانبندی صورت گرفته، از روز اول بهمن تا 29 بهمن در خدمت مدیران شهرداری در جلسات کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی خواهیم بود لذا خواهشم این است که همکاران عزیزم در شورا براساس جدول زمانبندی در جلسات حضور بهم رسانند.

وی با بیان اینکه آن عزم و اراده ی مورد انتظار شورا جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر در شهرداری مشاهده نمی شود، اذعان داشت: این موضوع هم در حوزه عمرانی و هم در حوزه خدمات جانبی وجود دارد لذا به وضع موجود در شهرداری انتقاد شدید داریم.

یوسفی با تأکید بر اینکه چابکی بیشتری از شهرداری مورد انتظار اعضای شورای شهر بوده تصریح کرد: دو سه ماهی می شود که فعالیت پیمانکاران عمرانی در شهرداری کم شده است. بنابراین حق طبیعی شوراست که از طریق ریاست محترم این تذکر آیین نامه ای را به شهرداری بدهد چرا که روح حاکم بر مسائل عمرانی و خدماتی شهر ضعیف است.

وی با بیان اینکه بیش از شصت شبانه روز تا فرا رسیدن عید نوروز زمان باقی مانده اظهار داشت: ساری مرکز گردشگری است و باید برای مسافران آماده و مهیا شود. لذا از شهرداری می خواهم برنامه هایش در خصوص تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی را حداکثر تا 15 بهمن ماه به شورا ارائه نماید.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
در خصوص تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری اعلام خطر می کنم

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با انتقاد از روند احداث و تکمیل نشدن تعدادی از پروژه های شاخص مدیریت شهری گفت: متأسفانه پروژه هایی که پیشرفت بالایی داشتند هم تکمیل نشده اند. این وضع دیگر قابل تحمل نیست که پروژه هایی همچون نیروگاه زباله سوز، بوستان بانوان و پل تا پل متوقف باشند. احساس می کنم نهایی کردن این پروژه ها نیاز به جسارت دارد.

وی با ابراز تشکر از ریاست و پرسنل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری ساری اظهار داشت: انصافاً مدیریت و کارکنان این سازمان برای پیشرفت پروژه فاز دوم بوستان ملل با همه وجود ایستادند که جای قدردانی دارد. معتقدم برای پیشرفت امور به مدیران شجاعی همچون آقای بربسته رئیس سازمان عمران که بخاطر رفاه مردم در دل خطر بروند نیاز داریم.

زلیکانی افزود: در مورد فاز دوم بوستان ملل خوشبختانه آقای دادستان، فرماندار محترم، عوامل زحمتکش انتظامی و مدیریت آب شهرستان کاملاً پای کار هستند و ان شاء ا... با کمک این عزیزان و همت شورا و شهرداری و البته سرمایه گذار پروژه بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. به نظر می رسد فاز دوم بوستان ملل در بدترین حالت ممکن تا پایان دوره پنجم شورا به پایان رسیده و بعنوان هدیه ای تحویل مردم شریف ساری شود.

وی به اتخاذ تصمیمات اخیر مدیران شهرداری ساری درکاهش اضافه کاری نیروهای شرکتی این نهاد واکنش نشان داد و گفت: ما شرمنده این نیروها هستیم و می دانیم حقوق بسیاری از آنها کافی نیست. البته عده ای نیز بیش از سطح فعالیت شان حقوق می گیرند. ما باید در صدد اصلاح این مورد باشیم چرا که خیلی ها تشکیل زندگی داده اند و به این حقوق نیاز مبرم دارند و نمی توانیم به راحتی از حقوق و دستمزد آنها بکاهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با انتقاد از تعداد کم جلسات برگزار شده در شهرداری به منظور تدوین لایحه عوارض و بهای خدمات و بودجه سال 99 این نهاد تصریح کرد: در این مورد اعلام خطر می کنم. اگر تسامح به خرج دهیم ضرایب عجیب و غریب در تعرفه عوارض سال قبل که دامان ما را گرفته امسال هم مشکل آفرین خواهد شد. این موضوع مغایر با قوانین است که مخالفت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را نیز در پی داشته است.

وی با تأکید مجدد بر لزوم اصلاح تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری خاطرنشان کرد: بنده این موضوع را به شهردار هم گفتم و بار دیگر تاکید می کنم برای ترغیب سرمایه گذاران، تعرفه عوارض باید با اصلاحات اساسی مواجه شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات