شرایط آب شهر جاسک به حالت عادی بازگشت/ آبرسانی سیار به 39 روستای هرمزگان

شرایط آب شهر جاسک به حالت عادی بازگشت/ آبرسانی سیار به 39 روستای هرمزگان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" افزود: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب 335 روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد که آب 296 روستا در همان مقطع وصل و آب 39 روستا معادل 10 هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب 100 درصدی چاه های تامین آب، همچنان با قطعی آب مواجه هستند.
وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک گفت: وضعیت توزیع آب اين شهر به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه تلاش برای وارد مدار کردن منابع آبی در حال انجام است، ادامه داد: تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله 11 تانکر انجام می‌شود که از این تعداد 9 تانکر به 30 روستای سیل‌زده جاسک که منابع آبی آنها از مجتمع سدیج و گابریک تامین می‌شد، اختصاص یافته است.
قصمی همچنین از توزیع آب بسته‌بندی در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته است، خبر داد و گفت: با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب‌تر خواهد شد.
مدیرعامل آبفاي استان هرمزگان به خرابی بیش از ٤٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی اشاره کرد و گفت: عمده این خسارت‌ها در مسیر رودخانه‌ها رخ داده است.
وی میزان برآورد اولیه خسارت وارد شده به شبکه‌های توزیع و انتقال در بخش آب روستایی را حداقل 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجموع خسارت‌های وارد شده بیشتر است که پس از برآورد نهایی اعلام خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات