7 طرح حوزه فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای خراسان رضوی اجرا می‌شود

7 طرح حوزه فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای خراسان رضوی اجرا می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدابراهیم علوی" افزود: این طرح‌ها که شامل تکمیل شبکه و احداث یا افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است در شهرهای تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، خواف، تایباد، گلبهار و تربت جام اجرا خواهند شد.
وی اظهار داشت: در همین رابطه یک‌هزار و 549 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا و هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در مجموع به ظرفیت 189 هزار و 600 متر مکعب شبانه احداث می‌شود.
وی میزان سرمایه‌گذاری این تعداد طرح را 21 هزار و 870 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعدادی از این طرح‌ها در مرحله مذاکره با سرمایه‌گذار و درج فراخوان در روزنامه، یک مورد در مرحله پیشبرد قرار دارد و اجرای یک مورد هم قطعی شده است.
وی با اشاره به هزینه سنگین اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب، راهکار وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور با استناد به ماده 37 قانون برنامه ششم توسعه، برای شکوفایی صنعت فاضلاب را استفاده از توان و ظرفیت بخش غیر دولتی دانست.
به گفته علوی 30 درصد مشترکان آب شهری در استان به‌جز مشهد تحت پوشش شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند که با اجرای طرح‌های جدید، این رقم افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات